Söndag kväll

Söndag kväll. Sitter här och tar det lugnt. Nu är jag ledig i två dagar igen, välbehövligt. Blir ju aldrig av med min förkylning. Så det blir till att vila. Blir ju inte bättre när man jobbar heller direkt, men jag är för envis för att sjukanmäla mig. Har ju inte heller varit så pass sjuk att man behöver vara hemma, även om man känt sig rätt risig emellanåt. Men men. Nu är jag som sagt ledig i två dagar och det ska bli skönt. 
 
Fars dag idag. Nej, det har jag inte glömt bort inte. Överraskade sambon med blomster och prinsessbakelser efter jobbet idag. Ja, det var från Angela såklart, hehe. Blev dock inget besök hos mina föräldrar idag. Var ju inte hemma förrän strax före klockan 18 och jag kände mig rätt risig. Däckade en stund i sängen. Glömde sedan tyvärr bort att höra av mig, attan! Men tar ett besök imorgon eller på tisdag beroende på hur jag känner mig :)
 
Resten av kvällen innan det är sängtajm ska vi titta på senaste Idol. Nej, vi tittar aldrig på direktsändningen på fredagarna. Det är fel tid för att vi ska bänka oss då Angela ska nattas och man ska duscha och så där. Så vi tittar alltid i efterhand, antingen på lördagen eller på söndagen. Och så får man försöka att inte råka läsa vem som åkte ut, annars är det inte lika kul att titta, haha. 
 
Lägger strax upp ett inlägg om en snygg jacka jag nyss beställde. Men passar på att säga godnatt nu innan dess och innan vi bänkar oss framför Idol :)
En kommentar publicerat i Vardagsliv, tankar och åsikter
#1 - - sofia:

Så känner jag med, med vissa tv tider. Så bättre att kolla när man har tid :)

Svar: Precis, så är det. Risken är dock att man somnar istället, haha.
MaryCaroline