Torsdag kväll

Torsdag kväll. Har precis druckit en kopp te och nu sitter jag här och relaxar. Så skönt att bara sitta ner så här på kvällarna. 
 
Imorse hade vi fikamöte på dagis. Drop-in-fika kallade dem det. Första gången det har hänt. Föräldrar på avdelningen fick komma och fika och prata lite med personalen. Var bara vi där när vi kom.  Skönt att inga andra föräldrar var där samtidigt tycker jag. Var bra idé tycker jag, så både personalen och vi föräldrar kan få lite bättre återkoppling. Blir ju inte mycket tid och tillfälle för det annars. Vi pratade bland annat om mat och sömn på dagis, vilket fungerar lite si så där, eller om man ska säga dåligt. Vi kom fram till ett par lösningar som ska provas och se om det fungerar bättre. Sådana här samtal kan vi ha oftare tycker jag, så att man lär känna varandra bättre och så manfår mer återkoppling åt båda håll. Jaja, vi får se. 
 
Imorgon är det fredag, igen! Helt sjukt vad veckorna går, de bara flyger iväg. Sen är jag faktiskt ledig hela helgen. Ska bli skönt med en hel ledig helg. Inte för att vi planerat någonting speciellt, men ändå. Blir i alla fall tvättstuga igen och ett besök hos mina föräldrar tänkte jag. Annars får vi se, ska nog bara ta det lugnt och njuta av ledigheten och familjen :)
Lämna kommentar publicerat i Vardagsliv, tankar och åsikter