"Den är min"

Ni vet det där klassiska "den är min" små barn säger om alla prylar runtomkring sig... Angela har precis lärt sig det, och det är väl på sätt och vis mitt "fel" då jag medvetet har börjat lära henne det här med mitt och ditt. Jag tyckte det var dags eller hur man ska säga och jag tycker det är ganska roligt faktiskt, än så länge. Nu säger vi "den är min" i tid och otid. När Angela säger det är det faktiskt mest roligt, för det låter så sött. Än så länge alltså... Snubblade över en lista som har med barns habegär och äganderätt att göra och kan bara konstatera att det stämmer till punkt och pricka och anar att det bara blir värre med tiden, haha. Läs hela listan, det är då den blir som bäst ;)
 
 
(Bildkälla).
 
 
1. Jag har sett den, alltså är den min.

2. Allt som ligger på golvet är mitt.

3. Och det som står i hyllan. 

4. Eller ligger i soffan. 

5. Om jag har snorat på den, så är den min (här ryker i regel cirka 70 % av lösöret).

6. Om det ser ut att vara min, så är det min.

7. Allt som syns är mitt. 

8. Om jag gillar en sak är den min.

9. Om du gillar en sak blir den per automatik min.

10. Om jag har rört vid en sak räknas den som min. For life.

11. Säger jag att den är min, så är den min.

12. Säger du att den är din så har du fel. Den är min.

13. Om den inte ser ut att vara min, så är den ändå det.

14. Om du lägger ifrån dig en sak så blir den min.

15. Om den är trasig är den din.
Lämna kommentar publicerat i Livet som mamma, Vardagsliv, tankar och åsikter;