Glömt hur man är förälder?

Ja, herregud! Nog för att det ibland kan vara svårt att vara förälder, men ibland undrar man ju om vissa borde vara föräldrar överhuvudtaget. Hur svårt kan det egentligen vara?!
 
 
2
Måste knyta skon i kön på flygplatsen. Men var göra av ungen så h*n inte kryper iväg? Jag vet, i handbagagelådan i incheckningen! För den rullar ju inte iväg snabbare än vad ungen hade hunnit krypa iväg...
 
 
BRZcgHwCcAAZ_bv.jpg-large
Koppel på barn borde väl ändå förbjudas? Nog för att det kan vara jobbigt med en unge som bara sticker iväg. Men att ha koll på sitt barn och att uppfostra barnet att faktiskt inte sticka iväg är väl ändå en del av föräldraskapet?! Koppel hör hemma på hunden och inte på barnet! Ibland kan man ju undra om vissa inte borde ha hund istället för ett barn, i annat fall bör man stanna hemma med barnet...
 
 
desktop-1406690530

Men herregud! Har man ett barn eller har man ett djur i bur? Tänker på vattenbehållarna man har till kaniner, hamstrar och marsvin. Fy fan!
 
 
desktop-1406690570
Ja herregud, det finns då folk till allt. Att man ens överväger att lyfta upp barnet i vagnen ovanpå ett broräcke. Vissa har inte alla hästar hemma... 
 
 
Haha, ja vadå slött?! Men måste erkänna att jag själv ibland tänkt tanken att koppla på en segway på barnvagnen, hahaha.
 
 

Alla exempel ovan plus ett flertal till finns på lajkat.se.
 
En kommentar publicerat i Vardagsliv, tankar och åsikter
#1 - - sofia:

Helt galet! Det där med koppel har jag alltid varit emot, men det finns gott om folk i dagens samhälle som använder ett. Jag kallar det lathet!!

Svar: Lathet och dumhet! Tänker dessutom lite på förr i tiden när var och varannan unge hade koppel på sig, på typ 50-talet. Både på stan och hemma i trädgården, för att ungarna inte skulle sticka iväg. Själv reagerar jag väldigt starkt när jag ser koppel på barn i dagens samhälle, ser helt sjukt ut. Även om man har jobbiga barn som sticker iväg måste man väl kunna ha koll på sina barn och uppfostra dem på rätt sätt. Fattar inte hur vissa tänker faktiskt. Visst kan jag förstå att det är jobbigt med barn som bara sticker iväg och att barn gömmer sig för en, men koppel, då går man för långt!
MaryCaroline