Otäcka barnprogram

Jag har väl aldrig varit en sådan som varit skraj för barnprogram eller film eller så. Det enda är väl att jag alltid tyckt att Skrotnisse och hans vänner ger någon sorts obehagskänsla. Men det är kul att läsa listor och kommentarer om vad andra var rädda för som barn. Frossa i andra människors fasor och mardrömmar från barndomen, haha. Hittade en lista och kommentarer här, "Barn-tv vi var livrädda för  - fick du också mardrömmar av det här?"
 
 
Känner du igen barnprogrammen och figurerna? Var du rädd för någon utav dem? Eller någon annan? :)
 
 
Vildvittrorna
"Nu ska blodet flyta". Vildvittrorna i Ronja Rövardotter.
(Bildkälla).
 
 
Snövit
Häxan/drottningen/styvmodern i Snövit.
(Bildkälla).
 
 
Tjoffsan i Nils Karlsson Pyssling.
(Bildkälla).
 
 

Kommandoran i Emil i Lönneberga.
(Bildkälla).
 
 
Simpor och Grodfötter
Simpor och grodfötter.
(Bildkälla).
 
 
Greven i Mysteriet på Greveholm.
(Bildkälla).
 
 
Karlsson på taket.
(Bildkälla).
 
 
Rädda Joppe.
(Bildkälla).
 
 
Ursula i Den lilla sjöjungfrun.
(Bildkälla).
 
 
Igelkotten Ivar i Fem myror är fler än fyra elefanter.
(Bildkälla).
 
 
Skrotnisse och hans vänner.
(Bildkälla).
 
 
Pippi Pelikan.
(Bildkälla).
 
 
Ika i rutan.
(Bildkälla). 
 
#1 - - sofia:

Jag tyckte inte någon av dessa var läskiga faktiskt. Men min bror var rädd i flera år för greven. Haha stackarn :)

Svar: Haha, verkar som att ganska många hatade den där greven :D
MaryCaroline

#2 - - Tina:

Haha mina värsta mardrömmar när jag var liten var om greven, lite svårt att tänka sig nu :D

Svar: Haha, ja :D Rätt många verkar haft mardrömmar om den där greven :D Idag ser man det och tänker på vilken dålig grafik det var, haha.
MaryCaroline

#3 - - Mizca:

Minns inte om jag var rädd för något men känner nostalgi över ika i rutan, Pippi pelikan , simpor och grodfötter samt rädda joppe. :)

Svar: Hihi, ja visst gör man det :) Älskar nostalgi från barndomen :)
MaryCaroline