Sjuka leksaker

Barnasinnet är någonting jag har kvar och leksaker kommer nog alltid ligga mig varmt om hjärtat. Går jag in i en leksaksbutik kan jag inte hålla fingrarna i styr, utan måste trycka på alla knappar som får bilar och dockor och leksaksdatorer och böcker och allt möjligt att låta och blinka. Jag är nog värre än ett barn i leksaksbutiken och värre än ett barn på julafton, haha. Såg ett par listor på internet över sjuka leksaker och ja, vad ska man säga? Hur tänkte man när man producerade dessa leksaker och hur tänkte skaparna från början?!
 
 
Hela listorna kan ni läsa här och här!
 
 
(Bildkälla).
Amningsdocka! Den här har nog de flesta av er redan sett. Många människor blev ju så upprörda över den. Jag hade då för tillfället svårt att förstå den starka upprördheten. Amma en docka kan man ju liksom göra ändå. Barn ser vad vuxna, främst sina egna föräldrar, gör och tar efter. Det är nog rätt vanligt att barn ammar sina dockor efter att ha sett sin mamma amma sitt syskon till exempel. Men jag kan vid närmare eftertanke förstå att man blir upprörd över en docka som är avsedd att ammas, att den från början är tillverkad för ändamålet. Barnet tar på sig ett plagg med blommor istället för bröstvårtor. När dockan ligger nära rör den på munnen och gör sugljud. Jag kan nog tycka att det faktiskt är skillnad på en docka avsedd att ammas och på att ett barn tar efter en vuxen och har egen fantasi i sin lek...
 
 
(Bildkälla).
Strippdocka! Med roterande stång, discokula och blinkande ljus. En komplett uppsättning stripteaseshow i barnkammaren. Det ska börjas i tid...
 
 
(Bildkälla).
Rysk roulette för barn! Sätt pistolen mot huvudet, tryck av och se vad som händer. Du får poäng om pistolen inte utlöser någon reaktion... Kommentar överflödig...
 
 
(Bildkälla).
Action-Gud! Gud som docka med kalashnikov... Herregud alltså!
 
 
(Bildkälla).
Den hämnande enhörningen! Okej?! Det vet vi alla att en enhörning är en ren och god varelse och att hornet har helande egenskaper. Här får vi en ond enhörning med fyra olika horn och som hämnas och spetsar människor med sitt/sina horn?! 
 
 
(Bildkälla).
Bebis du kan raka! Okej?! Absurt!
 
 
(Bildkälla).
En överkörd katt! Både äckligt och sjukt... 
 
 
(Bildkälla).
En gravid bebis! Och gissa vad! Bebisens bebis är också gravid! För att spåna vidare kan man ju undra hur långt det ledet sträcker sig... I vilket fall, att överhuvudtaget tillverka en gravid babydocka är ju väldigt sjukt!
 
 
5 kommentarer publicerat i Inredning och prylar, Vardagsliv, tankar och åsikter;
#1 - - Mizca:

Men herregud! Jag blir äcklad!

Svar: Förstår det, helt sjukt! :/
MaryCaroline

#2 - - sofia:

Haha fyfan vad sjukt!!! :p

Svar: Haha, eller hur! :D
MaryCaroline

#3 - - MADDISENJ.SE:

Tack så mycket, vi är väldigt glada över det lilla som växer i mig. Samtidigt känns det overkligt ;)

Svar: Vet vad du menar, minns känslan ;)
MaryCaroline

#4 - - Mizca:

Svar:Vet inte vilken jag tycker är sjukast för alla är helt fel, men den där man skall raka ungen är ju skum, vilka vill leka med en överkörd katt?, och den där babyns baby är gravid, suspekt. USch

Svar: Hahaha, känns rent utav vidrigt med dessa leksaker. De som skapat dem måste vara sjuka i huvudet :D
MaryCaroline

#5 - - Mizca:

Svar: Men de som är ännu mer sjuka är dem som har godkänt de till försäljning.