Min lediga lördag

Idag har det varit både mys och fullt upp. Har haft en härlig ledig lördag. På förmiddagen gick vi ut på stan där vi handlade på Ica och gick på second hand (men där hittade vi ingenting). Och på torget utanför second hand-butiken var det folksamling då Socialdemokraterna hade aktivitet och socialförsäkringsministern var på besök och höll tal. Angela åkte rutschkana i solen. Sedan gick vi hem och gräddade pannkakor och sen sov Angela middag.
 
Vi har varit på besök hos mina föräldrar idag. Det var länge sedan vi var där. Det har inte blivit av då vi haft annat att göra när jag varit ledig, mycket tvättstuga och sådant där eller så har vi inte varit hemma. Kul att komma dit nu igen och träffas.
 
Tyvärr är jag förkyld igen. Är lite snorig och som vanligt sitter det mesta av förkylningen i halsen. Blir lite hes och hostar och har ont i halsen. As usual. Tråkigt, känns som att man bara hinner vara frisk 2-3 veckor innan det är dags för nästa skit... 
 
Och tyvärr hann inte Pippi-huset jag köpte på Tradera komma till helgen. Jag som trodde det skulle komma då det var både skickat och sorterat i god tid och jag som trodde att vi skulle ha så kul med det i helgen... Preliminärt leveransdatum är 20:e, alltså på måndag. Får se när jag ska hämta paketet, det lär dröja till fredag eller måndagen därpå när jag är ledig, annars får jag skicka sambon, hehe.
 
Bjuder på två bilder från idag när Angela åkte rutschkana i solen:
 
 
 
 
 
Lämna kommentar publicerat i Livet som mamma, Vardagsliv, tankar och åsikter;