Viskos

För inte så länge sedan kom jag på att jag fullkomligt älskar kläder tillverkade i viskos! Så mjuka och sköna kläder och i många fall något tunnare än bomull. Sitter oftast bättre än kläder i bomull också då de har ett väldigt bra fall. Ofta är viskoskläderna i klara fina färger också. 
 
Jag visste faktiskt inte exakt vad viskos var tillverkat av, så det har jag nu kollat upp. Det är tydligen utvunnet ur trädfiber, från tall eller gran! Se där, naturligt material! :) 
 
En favorit i viskos jag har i min ägo är dessa shorts från Soyaconcept (fast mina är vita och svarta):  
 
(Bildkälla).
 
 
Och så ett av alla önskeplagg i viskos, en blus, också från Soyaconcept:
(Bildkälla).
 
En kommentar publicerat i Vardagsliv, tankar och åsikter
#1 - - Sofia:

Aldrig hört talas om faktiskt :) måste provas!

Svar: Gör det! :)
MaryCaroline