Bokrea

 
En höjdpunkt medan man väntar på den riktiga våren är bokrean som startade nu i veckan. I förmiddags var jag och Angela ute och kikade lite på den. Det blev ingen bok till mig själv, hittade ingen jag ville ha. Men fyra böcker blev det till Angela: "Min pottbok"; "Pippi flyttar in och andra serier"; "Pippi ordnar allt och andra serier"; "Stora varförboken"
 
 
(Bildkälla).
Potträningen går ganska trögt, så jag tänkte prova med en rolig
bok om ämnet som Angela kan titta i själv och som vi kan läsa
tillsammans. Boken innehåller bland annat bilder på barn som
sitter på pottan, en massa roliga pottor och barn med och utan
blöja och roliga texter. Det medföljer även ett ark klistermärken
man kan fästa på pottan vartefter barnet gör framsteg med att
använda pottan, lite som belöning. Kul också att ramen på
omslaget är en toalettring man kan öppna, hihi.
 
 
 
(Bildkälla).                                                                                (Bildkälla).
Det var först och främst Pippi-böcker jag var ute efter på bokrean. Angela är ju ganska tokig i Pippi. Hittade dessa två, i serie-format. 
 
 
Stora varförboken
(Bildkälla).
En bok med frågor och svar för nyfikna barn. Det är en faktabok
som egentligen är för större barn, men jag tänkte att den säkert kan
komma till nytta så fort Angela börjar fråga en massa saker så
småningom. Perfekt med en bok som innehåller bilder och färdiga
beskrivningar, även om man kommer få formluera om och anpassa
efter Angelas ålder. Sen kan Angela använda boken själv när hon är
större och kan läsa. Tror även att boken kan vara rätt skojig för en
själv och att en själv kan lära sig någonting utan den, haha. 
 
En kommentar publicerat i Film, TV, litteratur och spel, Vardagsliv, tankar och åsikter;
#1 - - Sofia:

Jag kollade också på pottboken men struntade sen i den :p Ellie har helt ändrat sig förresten. Förut var det nalle puh som gällde. Nu är det bara Pippi! Allt ska vara Pippi nu, så himla kul haha :D

Svar: Haha, köp den, den är kul :P :D Angela ska ha den jämt :D Sen om den kommer hjälpa vette tusan, haha. Hihi, kul med Pippi, har man tur kommer det mesta av Astrid Lindgren att älskas :)
MaryCaroline