Chokladkaka

 
När jag bakar utgår jag nästan alltid från klassiska recept. Det ska vara enkelt och det ska gå snabbt. Typ vanliga chokladbollar eller sockerkakor. Sådant där som också uppskattas både av barn och vuxna och som man inte tröttnar på. Baka bullar som tar lång tid eller nymodigheter som cupcakes eller macarones är ingenting för mig. Nej, enkelt, snabbt och klassiskt ska det vara.
 
Just nu är det chokladsockerkaka som gäller här hemma. Efter klassiskt recept från "Vår kokbok". Till detta använder jag också en klassisk gammal kakform :)
 
 
 
 
 
3 kommentarer publicerat i Vardagsliv, tankar och åsikter
#1 - - Malin Lindgren:

Gud vad gott det ser ut, länge sen jag åt något sånt så vattnas ju nästan i munnen på mig :))

Svar: Hihi, ja det är supergott :) Du får ta och baka ;)
MaryCaroline

#2 - - MATILDA:

Så gott :)

Svar: Ja, jätte :)
MaryCaroline

#3 - - Hanna:

Men bullar är ju både klassiskt och enkelt! Och gott ;)

Svar: Haha, ja, men det tar tyvärr för mycket tid :D
MaryCaroline