Lego Duplo

 
Att bygga med Lego är faktiskt riktigt roligt! Både för barn och vuxna. Lego är någonting alla kan ha nytta och glädje utav och det är nästan någonting jag tycker att alla "ska" ha. Angela och jag bygger titt som tätt tilllsammans. Eller ja, vi bygger på varsitt håll. Jag får inte vara med och bygga på hennes så jag bygger eget, haha. Och under tiden vi bygger händer det att Angela snor mina bitar jag redan byggt med och kan komma och riva alltihop medan jag sitter och bygger när hon inte vill bygga mer och ska städa undan. Det kan gå rätt snabbt, för Angela har inget större tålamod. Vi kan sitta och bygga 5-10 minuter och sen är hon nöjd. Då börjar hon antingen städa undan eller kasta Lego-bitar omkring sig, och då är det dags att sluta. Så vill man bygga någonting färdigt får man bygga snabbt, haha. Jag bygger oftast hus, nedan ser ni dagens bygge :D
 
 
En kommentar publicerat i Livet som mamma, Vardagsliv, tankar och åsikter;
#1 - - Sofia:

Haha känner igen både att dom tar det vi gör. Det kan vara stötande ibland haha :p och att man har ca 10 min på sig att göra ngt sen är det dags att byta aktivitet.. Haha :D

Svar: Haha, ungar alltså :D Men i framtiden blir det kanske tvärtom, att de bara vill sitta med samma grej i timmar, typ spela samma spel i hundra år eller bygga samma lego i hundra år, haha.
MaryCaroline