Melodifestivalen 2015 - Vann rätt låt?

 
Måns Zelmerlöw vann med stor marginal årets melodifestival med låten Heroes. Internationella juryn och svenska folket var överens. Måns knep nästan alla juryns 12-poängare och fick även flest röster av svenska folket. Dock havererade mello-appen mitt i alltihop så man inte kunde hjärtrösta längre, uselt. Men men, ingen vet hur det påverkat, kanske inte nämnvärt med tanke på att hjärtrösterna ändå inte varit värda så mycket och med tanke på juryns röster och svenska folkets telefonröster.
 
Jag tycker att Måns var en ganska bra vinnare, det var inte sämsta låten och Måns är ju Måns, han är en bra artist och jag gillar många av hans gamla låtar. Men han hade ju nästan ingen konkurrens alls att tala om i årets värdelösa startfält och låten Heroes känns inte riktigt Måns tycker jag, eller hur man ska säga, jag hade ju förväntat mig någonting annat utav honom. Plus att jag tror att hans bidrag inte hade kommit speciellt långt utan alla effekter runt omkring, de var ju nästan hela grejen med detta bidrag. Men jag tror i vilket fall att detta är en låt som växer om man bara lyssnar på den och jag tror den har en bra chans att komma topp 5 i Eurovision song contest sen.
 
Min röst ikväll föll på en artist som hamnade sist i resultatlistan, nämligen Dinah Nah. Jag tror vid närmare eftertanke att det mer är en partylåt än ett bidrag man vill se på en scen i sådana här sammanhang.
 
Vad tycker ni om årets vinnare Måns Zelmerlöw och hans Heroes?
 
 
(Bildkälla).
#1 - - N:

Jag tycker absolut att rätt låt vann!

#2 - - Mizca:

Rätt låt vann!
Och jag är glad att Hasse kom så högt upp, det trodde jag inte.

#3 - - Sofia :

Jag gillade verkligen framträdandet! Men det var inte bästa låten tyvärr, jag gillade han Linus mest men det verkar jag vara ensam om att tycka haha :)

Svar: Haha, Linus är inget vidare :P :D
MaryCaroline