Dagens promenad i bilder

Var ju som sagt ute på promenad idag :) Härligt, även om det är lite kallt. Men man blir ju varm efter ett tag... Tog i alla fall en runda nere vid sjön och vidare upp mot stan. Bjuder på lite bilder från dagens promenad:
 
En bit av sjön med båtbryggan till höger i bild. 
 
Hyreshusen nere vid sjön. Husen kallas bananhusen på grund av dess form. Och just dessa hus på bilden ligger på Guldkusten, som det kallas. Och Guldkusten och alla bananhus ligger i vad vi i stan kallat Lilla Mogadishu...
 
En massa änder på Guldkusten. Genom räkning uppskattar jag det till ett 40-tal änder!
 
Änder på Guldkusten i närbild. Visst är de fina?! Visste ni förresten att de färggranna änderna med gröna huvuden är hanar och att de bruna änderna är honor?
 
En bit bort... Ännu fler änder!
 
Och inne i stan ligger denna betongbunker... GB-fabriken! Det är verkligen ingen vacker syn. Och man kan ju kanske undra hur man kunde placera en ful fabrik mitt inne i stan... Men den är en stor tillgång för många av stadens invånare då det är många som arbetar här... Varför inte måla om fabriken i en finare färg?!
2 kommentarer publicerat i Vardagsliv, tankar och åsikter
#1 - - Kajsa:

Hej va gärna med i min "veckans grymmaste blogg".

#2 - - riikka:

Vad jag här hört så begärde GB att få bygga fabriken lättillgängligt i stan (den var tänkt att ha ute vid talja först) och om den inte blev det tänkte dom flytta produktionen någon annanstans så stan hade inte mycket till väl med tanke på arbetsmöjligheterna. Hur mycket som stämmer vet jag dock inte.

Svar: Jaha, ok. Har aldrig hört detta förut :)
MaryCaroline