Dagens promenadbilder

Okej, här kommer dagens mer eller mindre tråkiga promenadbilder, hehe.
 
Angela sover så gott. Men det är nog dags att byta ut fårskinnspåsen
vid plusgrader. Det blir på tok för varmt där inne... Blir overall istället...
 
 
Den gamla kvarnen uppe i Thuleparken...
 
 
Milsten uppe i Thuleparken. Minns att vissa i min barndom trodde att
milstenar var gravstenar och att det låg begravda människor under
stenarna, haha.
 
 
Skolan från "baksidan".
3 kommentarer publicerat i Vardagsliv, tankar och åsikter
#1 - - Sofia:

Vart bor du egentligen? Vilken storstad ligger nära där du bor? :)

Svar: Flen :) 4,5 mil från Eskilstuna. 11 mil från Stockholm. :)
MaryCaroline

#2 - - Camilla :

Vilken vagn är det ni har? Jag är mitt uppe barnvagns djungeln och läser allt och vill gärna höra folks recensioner på vagnar.. Är det svängbara framhjul, hur är den att köra i snö, stor och otymplig eller liten och smidig?

Svar: Vi har en importerad vagn från maxinet.se. Joy lux heter den. De har även andra vagnar att välja mellan, ser nu att de har mer än när vi köpte. Det är ett svenskt företag som importerar så man beställer bara som vanligt så sköter de importen :) Jag har fyra lika stora hjul, men inte svängbara. Luftdäck. Den går att köra i snö, på is, på grusväg. Men det fastnar grus i däcken så får kanske skaffa nya däck. Det får vi se. Jag tycker inte vagnen är liten, men den är inte gigantisk heller. Fäller man ihop den blir den inte heller superliten, men oss gör det inget då vi inte har bil. Lift får man också till, vilket är bra när man bor som vi, i lägenhet. Jag är i alla fall nöjd med vagnen :)
MaryCaroline

#3 - - Hanna:

Om det är äkta fårskinn behöver du inte oroa dig över att det blir varmt, för fårskinn är självtempererande. Jag hade fårskinn till mina barn precis hela somrarna, det är så ull fungerar. Det svalkar i värme och värmer i kyla. Däremot kanske du behöver byta till en tunnare overall, men fårskinn är super.

Hela sommaren när Elis var liten sov han på fårskinn, även i vaggan.

Svar: Ja, jag hade för mig att jag hört det, att det fungerar så. Ägaren till fårskinnspåsen säger att det är äkta och det står kemtvätt i tvättråden. Men Angela blir kokhet och helt svettig vid plusgrader, så jag undrar ju ibland om det verkligen är äkta ändå... Och hon har ingen overall i fårskinnspåsen, bara vanliga kläder + mössa + tröja/jacka. Lite skumt att bli så varm om det är äkta. Har ingen aning :)
MaryCaroline