Blond igen

Så där ja, nu är jag blond igen :) Eller ja, jag har väl inte direkt haft en annan hårfärg, men mitt hår har vilat väldigt länge nu. Plus att jag funderat fram och tillbaka på om jag ska låta hela håret bli naturligt eller inte. Jag har inte gjort någonting med hårfärgen på 10 månader, senast var i december 2014. Därför har jag haft en väldigt grov utväxt och ungefär hälften av mitt hår har varit blont medan andra halvan har varit min naturliga hårfärg. Detta samtidigt som jag låtit håret växa för att bli långt igen. Men nu har jag tröttnat på att låta håret vila och jag tröttnade på att se håret med stor utväxt varje dag. Jag höll på att bli galen, haha. Plus att jag faktiskt vill vara blond, jag trivs så bra i det. Så nu är mitt hår blont igen :) Förra fredagen började vi med att slinga håretoch idag har vi blekt det som utgjorde utväxten. Det är fortfarande inte 100% färdigt eftersom jag har en del gula nyanser kvar i håret. Det kräver några behandlingar för att bli perfekt, det är inte alltid det lättaste att bli blond i den nyans man vill ha. Men nästa gång blir det färdigt och det blir nog till jul :)
 
 
 
Lämna kommentar publicerat i Vardagsliv, tankar och åsikter