Lady Gaga-kopior?

Med alla artister därute, gamla som nya, är det svårt att komma på nåt originellt, nåt nytt som ingen annan har gjort. Inte sällan kommer det ut ny musik som liknar något som redan finns. En av de relativt nya som finns är Lady Gaga, och jag både beundrar henne och hennes musik. Hon är/var originell och hennes musik är så jäklans bra.

Dock har det kommit vad man kan kalla Lady Gaga-kopior/Lady Gaga-wannabes. Dels har vi The Ting Tings och dels har vi Little Boots. Jag menar, kolla håret och kläderna och även en viss del, till och med en stor del, av musiken påminner en hel del om Lady Gaga. Little Boots gillar jag till viss del och The Ting Tings gillar jag faktiskt inte alls. Men Lady Gaga förblir en av mina favoriter i min spellista och det är henne jag håller som originalet.  

(Ser du inte båda klippen? Klicka på inlägget i menyn!)



 

2 kommentarer publicerat i Musik / Dagens låt!
#1 - - anne:

likt faktiskt

#2 - - Moa:

Jag håller med!! Det är likt