Älskade Barbie

När man var barn lekte man mycket med Barbie. Det var en av favoritleksakerna faktiskt. Det var olika typer av Barbie-dockor, olika kläder och en massa tillbehör. Kläder och tillbehör så små att de lätt kunde försvinna för att aldrig mer komma tillbaka (speciellt de små skorna och de små örhängena).

Tillbehören kunde bestå i sportaccessoarer som tennisracketar, golfklubbor och liknande. Det kunde också vara olika saker till Barbies hem (det fanns ju ett speciellt Barbie-hus), såsom diskmaskin, tvättmaskin, spis och en massa olika möbler. Själv hade jag faktiskt en tvättmaskin (som inte gick på vatten eller el), en rosa garderob och så hade jag en rosa Barbie-säng med lampor :) Antalet Barbie-dockor jag hade minns jag inte riktigt, men det var en si så där 10-12 stycken.

Barbie-dockorna var ju olika också. De flesta jag hade var "vanliga" Barbie-dockor, men jag hade några andra också. Till exempel hade jag en som var Ariel från Den Lilla Sjöjungfrun, och en gravid Barbie (som man kunde lägga in en bebis i magen på och som man kunde ta ut och även ta bort den gravida magen på) och så hade jag en Barbie-docka som kunde sjunga om man tryckte på en knapp på magen :)

Jag lekte med Barbie ganska länge faktiskt. Jag tror jag lekte med Barbie till jag var 12-13 år, om jag inte minns fel :) (och det var jag inte heller ensam om, det var ganska många som gjorde).

Hur många Barbie-dockor hade ni? Hur länge lekte ni med Barbie? :)


2 kommentarer publicerat i Nostalgi & minnen
#1 - - Linda:

ja jösses man hade ju massor av barbies o bilar o slott o allt annat som gick o få tag på L När man tröttnade på dockan så fixade man håret o kläderna på dem istället..iaf jag L

#2 - - Annis:

barbie ohh dom va fina =) hade nog också så många. hade den gravida och ariel med. hade en bad barbie som man fick skum med i olika färge man kunde spreja på hennes kjol m.m.. hade en som blinkade i håret när man lyfte ena armen.. och tillbehören massa olika.. Lekte med barbie säkerligen också till jag va 13 eller något sådant byggde upp en hel stad i rummet =) de va kul