Bimbos - alltid blonda? Och vad är en riktig bimbo?

Jag tänkte på det här med bimbos. Vad har ni för syn på dem? Är de alltid blonda och trycker upp tuttarna till hakan? Tycker de alltid att de är bäst och snyggast? Är de urblåsta och fattar ingenting? Vad är egentligen en riktig bimbo?

Jag sökte på ordet "bimbo" på Google. Då får jag fram att på italienska betyder "bimbo" liten pojke, medan liten flicka heter "bimba" på italienska. På tyska ska det visst betyda ungefär samma som "nigger", men det har jag ingen aning om om det stämmer eller ej. Vidare hittar jag att ordet "bimbo" även betyder en kvinna som gör sig (ö)känd genom ingenting, eller en kvinna som åker snålskjuts på en känd man.


En riktig bimbo kan se ut så här:

  • Bryr sig mest om hur hon ser ut
  • Är till 99 % blond
  • Dum (eller spelar dum, vilket också är dumt i sig)
  • Anspelar på sex för att få vad hon vill ha
  • Ska gärna synas och höras
  • "Måste" ha en kille/man
  • Skrattar åt allt
  • Bryr sig alltför mycket om pengar
  • Materialist
  • Snor gärna andras killar/män
  • En massa löshår
  • Festar gärna och mycket


En bimbo behöver inte nödvändigtvis vara blond och ha stora bröst, men oftast är det så hon ser ut, eller så har hon i alla fall en av dem. 

Söker man på olika sätt angående bimbo på Google, får man fram bland annat dessa bilder... och det är exakt så en riktig bimbo ser ut. En riktig bimbo är just vad samhället och vi människor har bestämt att en bimbo ska vara... blond och dum och ibland stora bröst och festar mycket... ofta är "glamour" ett inslag i deras liv, som är mycket viktigt för dem. Jag gillar inte såna här tjejer, jag har inget till övers för dem. De bryr sig bara om sig själva, pengar, att festa och deras utseende och de har oftast inga egna åsikter heller.
 



Så här ser oftast riktiga bimbos ut.
9 kommentarer publicerat i Vardagsliv, tankar och åsikter
#1 - - erika:

Oftast Blonda och har stora bröst, ja!

#2 - - laila♥:

Självförtroende-skolan är uppe nu!! :D ♥

#3 - - Linda - Livet är rosa!:

HAHAHAHHA!

#4 - - anonym:

Shaa :)



Kissie

paulina

desiree



Med o utan löshår titta min blogg!

kraaam ;D

#5 - - steph:

Jotack det är bra! =) vad har du för planer idag då? :D

#6 - - Leia:

Bryr mig inte så mycket om det egentligen.

Men oftast kanske man tänker på sådana som på bilden när man hör ordet. Fast ibland spelar hårfärgen ingen roll. En bimbo kan vara brunett med. Hehee.

Oftast är ju de blondinerna förklädda brunetter också. Alltså färgat hår :D

#7 - - Janette:

Hahaha den första ser ut som en zombie :O

#8 - - j.:

varför tog du bort min kommentar?

#9 - - Chramkillen:

Vill ha sex me dej ;) Är seriös!!!