"Idol 2009" igår kväll

Det var ju förresten fredagsfinal i Idol 2009 igår kväll... Med Las Vegas-tema. Flera av dem skötte sig ganska bra faktiskt, men temat var ju inget vidare om jag ska vara ärlig. Det kändes lite trist. Men det var ändå intressant att se vad de skulle göra med sina låtar.


Tove: Hon gjorde faktiskt det här bättre än originalet, för originalet är ett riktigt sömnmedel. Hon hade mer power, bra röst och en fin utstrålning. +för hennes finfina klänning!

Calle: Suveränt gjort av Calle, ett av hans bättre framträdanden. Bra röst och bra och kontrollerade rörelser, men borde kanske ha kört på lite mer dans och rörelser.

Reza: Det här var medelmåttigt tyckte jag. Det berörde mig inte ett dugg. Gillade inte den hesa och skräniga rösten, men juryn och resten av folket gjorde visst det. Dock var framträdandet bra med mycket liv och rörelse. Kul att det är någon som inte bara står fast på samma plats.

Eddie: Under det första framträdandet hade han faktiskt en ganska dålig röst. Det lät inget vidare. Framträdandet var väl lite si så där, det kändes lite som att det inte passade med låten. -för hans outfit som gjorde att han mer såg ut som en pimp än en artist!

Erika: Ja vad ska man säga. Hon gör det igen, och det resulterade väl i att hon åkte ut också. Erika är både tråkig och präktig. Rösten har hon, men hon är som sagt ingen artist. Även i denna låt visste hon inte hur man gör som artist. Detta var också tråkigt av henne, som vanligt. Det var på sätt och vis helt rätt att hon fick åka. -för hennes klänning som kan få vem som helst att se ut som en uppklädd anka!

Erik: Erik är bra, men det här var verkligen inte hans bästa framträdande. Han var inte så bra som han brukar. Säkerligen inte hans typ av genre. Samtidigt kändes det som att han inte ansträngde sig så mycket för att få till det, men det behövde han inte heller. Han är fortfarande en av de bättre.

Mariette: Det här gjorde Mariette riktigt bra. Hennes röst var helt underbar till låten. Framträdandet såg jag inte, men det lät verkligen bra.

Rabih: Uj uj uj! Jag visste redan innan hur det skulle låta, men jag undrar om det ändå inte var värre än jag förväntat mig. Men konstigt att Rabih inte hängde löst tillsammans med Erika. Är väl alla småtjejer som vanligt som röstar på honom. Suck! En smurf har fortfarande inget i Idol att göra...


2 kommentarer publicerat i Film, TV, litteratur och spel
#1 - - Fia:

Sv: Haha. Mm:)



Ja den satans gubbfan, att hans ens har mage att bete sig!



Ok. jag tänkte det kanske är jobbigt att pendla nästan varje dag dit?



Haha, nä men det blir en annan smak iaf:P



#2 - - Tess:

Jag tror att Tove kommer vinna :)