90-talets mode

Minns 90-talet... vad man hade för kläder och hur alla såg ut. Jag tänker då mest på den tiden då jag själv gick på mellan- och högstadiet.

Typiskt för 90-talets mode (så som jag minns det):


KLÄDER
- Lager på lager (gärna linne utanpå top/T-shirt eller T-shirt utanpå långärmat eller spaghettibandsklänning utanpå top/T-shirt)
- Kamouflagemönstrat
- Adidasmyxor med knappar
- Stora collagetröjor, tex Champion. Fila, Marwin
- Kort kjol utanpå byxor
- Rutiga skjortor
- Väst (gärna utanpå skjorta)
- Bomberjacka
- Munkjacka
- Cykelbyxor
- Magtröjor
- Silverjacka

SKOR
- Buffaloskor
- Stora kängor

HÅR
- Sicksackbena
- Hårspännen
- Sicksackhårband (i plast)
- Mittbena
- Dreadlocks
- Rödtonat
- Hårmascara

SMINK
- Foundation
- Glitter
- Nagellack i olika färger

SMYCKEN
- Armring
- Tattoosmycken (ringar, armband och halsband)
- Bindis

ÖVRIGT
- Minimala ryggsäckar
- Glitterspray
- Nageltatueringar
- Nagelpiercingar


    

5 kommentarer publicerat i Mode/skönhet/hälsa
#1 - - Dixi Wonderland:

Svar: Det hela började med att jag fick en anonym kommentar, sen 2 min senare skrev en på min msn att en Therese hade skrivit på en blogg (somjag aldrig avrit inne på) att jag skar mig. Så jag printade det och skrev att anonyma är aldrig anonyma inlägget. Vi jämförde IP adressen och den anonyma kommentaren kom från denna Therese. Sen började Therese käfta osv på min blogg så det slutade med att jag skickade ett sms till henne då jag hittat hennes nr. Då får jag till svar "Du har skickat fel MVH Emil" Sen kort där efter får jag ett meddelande från en annan Ip adress att hon hette Monica och jag skickat till hennes sons mobil, men nr står på denna Therese. Och eftersom jag inte tog bort nr anmälde hon min blogg.

#2 - - ROXY:

jag hade buffalo för några år sen, sålde dem i våras, ångrar mig, dom är balla :D



njaa, jag gillade ej svenska filmer förut, men nu på senare år så börjar skådisarna bli bättre :>

#3 - - Alexandra:

haha usch vad hemskt mode det var då! minns vekligen mina buffalo skor xD

#4 - - Garderobsgrubbel&Byråbekymmer:

nittiotalet för mig är skipants, virkade västar, peacemärken, aqua lemontröjor, rutiga skjortor, grova kängor, bomberjackor..beverly hills och mitt så kallade liv =)

#5 - - josefine:

Va bra att du har skrivit dehär.

I skolan ska vi nämligen klä ut oss & ha ett rum som är i 90-tals tema :)