Visa att du har mens!

Visa att du har mens - med ett rött armband! I alla fall om du bor i Norge och arbetar på ett specifikt företag. Alla kvinnor på detta företag har beordrats att bära ett rött armband under de dagar de har mens. På det sättet kan cheferna ha överseende med flitiga toalettbesök. (Källa).



Aha, hon har mens!


Min åsikt:
Men shit vilken kontroll det ska vara på människor överallt! Det går verkligen till överdrift. Det är överdrivet, det är brott mot personskydd, det är kränkande och det är diskriminerande. Hur ofta man går på toaletten och varför man går på toaletten är ju för tusan privat och angår absolut ingen annan! Kanske har man svårt att hålla sig? (Ska man inte införa speciella armband för det också?). Ska man inte få gå på toaletten och skvätta då? Kanske man också vill försöka bluffa genom att bära armbandet oftare än vad man har mens? Visst kan man väl förstå problemet med att folk vill smita ifrån sitt arbete och ta många korta pauser. Men det får ju inte gå till överdrift från arbetsgivarnas sida heller!


Jag är säker på att det finns toalettkontroller även i Sverige, att det på något sätt registreras. Även det är kränkande, men det är i alla fall bättre än att gå runt och bära jävla mensband som alla ser! ("Hej! Här är jag och jag har mens idag!").
3 kommentarer publicerat i Vardagsliv, tankar och åsikter
#1 - - Derias:

Ok hehe tack för dina svar, jätte gulligt av dig! Jag kommer nog att fixa det på egen hand i etapper:)

#2 - - Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag:

Jag tycker det där är helt sjukt!

#3 - - Grodan:

Haha, det där var helt sjukt! Vart är världen på väg när du inte ens kan få ha naturliga kvinnliga "problem" utan att utpekas?