Melodifestivalen 2011, deltävling 2

Ikväll klockan 20.00 är det dags för deltävling 2 av Melodifestivalen 2011. Förra veckan var en besvikelse då bland annat Swingfly gick vidare till finalen med sin låt som dels inte var alltför bra och som dels delvis var plagiat. Danny, som även han gick till finalen, var förhandstippad och var inte direkt någon överraskning. Jag kommer sitta bänkad även ikväll och hoppas att bättre låtar går vidare till finalen. (Därmed inte sagt att Danny och hans låt var dåliga, det var de inte, men jag hoppas ändå på någonting annat...).



KVÄLLENS BIDRAG

1) Brolle - 7 days and 7 nights
2) Loreen - My heart is refusing me
3) Babsan - Ge mig en spanjor
4) Elisabeth Andreassen - Vaken i en dröm
5) Sanna Nielsen - I'm in love
6) The Moniker - Oh my god!
7) Anniela - Elektrisk
8) Christian Walz - Like Suicide


Caroline tippar:
• att Sanna Nielsen och Brolle går direkt till finalen
• att Christian Walz och Elisabeth Andreassen går till andra chansen
• att The Moniker hamnar på kvällens sistaplats


Jag gillar Sanna Nielsen och jag hoppas verkligen att hon har en bra låt ikväll och att hon gör ett lika bra framträdande som hon brukar. Jag vill se henne i final! :)

PS. Jag har inte förhandslyssnat på svt.se. Tycker det är himla trist att höra bidragen innan tävlingen. DS.
2 kommentarer publicerat i Film, TV, litteratur och spel
#1 - - FATMA | underhållning:

Vad tycker du om Rihannas parfym Reklam? :)

#2 - - Sofia&Isabella:

sv: tack :)Det är roligt med filmer. Vi följer dig med:D