Second hand-fynd!

Har nyss kommit hem från en runda på stan. I min lilla stad finns det inga kläd- och skoaffärer (jäkligt trist, eller vad säger ni?). Så vill man köpa sig någonting får man lov att åka härifrån eller så får man ta sig en titt på second hand och hoppas på att man hittar någonting som är hyfsat fräscht eller till och med oanvänt. Idag var jag i alla fall inne på Pingstkyrkans Second hand. Och yes, jag hittade någonting! :) Det är både fint och billigt och pengarna går till välgörande ändamål.


Detta hittade jag idag:


En top/klänning, ursprung Gina Tricot, 20 kr. Och ja, jag vet att denna modell har några år på nacken, men who cares? Minns att jag stod och pillade på dessa inne på Gina Tricot ett par gånger när de såldes där...
En tunika med knytband, ursprung Frankrike, 30 kr.


Och givetvis tvättar jag kläderna innan jag börjar använda dem! Jag vet att denna second hand-affär tvättar möbler och kläder innan försäljning, men man kan ju aldrig vara riktigt säker. De kan ju missa enstaka plagg eller hoppa över med flit och vem vet vem som har provat kläderna?!


Brukar ni köpa kläder på second hand? Om inte, berätta gärna varför! :)

4 kommentarer publicerat i Mode/skönhet/hälsa
#1 - - Mirjam:

Ska vi ha klädbytardag?

Jag har så jösses mycket kläder jag aldrig använder och knappt aldrig använt. Och varför inte ta två flugor i en smäll :-)

#2 - - MaryCaroline:

Mirjam: Ja, för tusan! Det är något jag själv tänkte på för ett tag sen, att man borde dra ihop ett gäng med tjejer och byta kläder med varandra. Tänk vad mycket kläder man har som man är trött på.

#3 - - Mirjam:

Indeed! Har tänkt tanken själv ett par gånger, men aldrig låtit det skrida i verk liksom. Vi får matcha nån dag!

#4 - - Fröken Fynd:

Second hand kläder är bäst! Ser ingen anledning till att köpa nytt dyrt när man kan köpa gammalt billigt! :)