Vidrigaste hamburgaren!

Jag gillar hamburgare, det gör jag verkligen. Men det här får mig att känna ett stort avstånd och äckel mot hamburgare! En drypande megahamburgare på tre kilo och som är 30 centimeter hög (som en skollinjal)! Dessutom ingår pommes i målet. Denna "Über scooby burger"5000 kalorier serveras på snabbmatsrestaurangen Jolly Fryer. Megahamburgaren innehåller åtta stycken 113-grammare, 16 flottiga baconskivor, 16 halvt smältande ostskivor, 32 stinkande lökringar, tre sorters fettig dressing och lite grönsaker. Tre personer har försökt få i sig detta, ingen av dem lyckades. (Källa).


Nu är det ju en smaksak, men jag kan inte för allt i världen förstå hur man kan förstöra en god hamburgare med bacon och ost?! Och kolla allt fett! Allt fett i hamburgarna, baconet, osten och dressingen! Och alla kalorierna! 5000?! Vem gör så här mot sig själv? Visst, jag gillar fett, det är gott. Men det får inte heller bli för mycket av det goda. FÖR mycket fett är hälsovådligt och inte ett dugg fräscht. Man kan ju också undra hur snabbmatshaken som serverar sådant här är funtade. Är de smarta eller är de dumma? Smarta är de väl på så sätt att de får kunder som köper smörjan och får publicitet. Sån här "mat" säljer alltid, på ett eller annat sätt! Dumma är de väl just för att de säljer skiten och får skit på grund av att det är både vidrigt och hälsovådligt samt att de skapar ohälsa hos människor. Visst, man väljer själv vad man trycker i sig. Själv avstår jag gärna "mat" som liknar detta!


3 kommentarer publicerat i Vardagsliv, tankar och åsikter
#1 - - matiiiiildaaaa c;:

urs, skulle inte ta en tugga av den där "saken" :P

#2 - - Elka:

Fy vilken hemsk burgare!

#3 - - Johanna:

haha fy så äckligt!