Några filmbetyg

Har hunnit med att titta på en hel del serier och filmer på sista tiden. Här kommer ett urval.



Mitt betyg: 5/5

Mitt omdöme: En serie med ett virrvarr av karaktärer och händelser. Man måste hänga med hela tiden och man får inte missa ett enda avsnitt, annars förstår man ingenting. Men serien är helt underbar, allt som vägs ihop, alla karaktärer, ja allt! En av de bästa serierna jag sett!




Mitt betyg: 3/5.

Mitt omdöme: Till synes en småtramsig film. Men den är underhållande och duger bra som tidsfördriv, även om det ibland faktiskt blir just tramsigt och lite för mycket. Hade dock velat ha lite mer action och lite mer "mumienanda"...




Mitt betyg: 3/5.

Mitt omdöme: En väldigt okej film! Gillar verkligen Amanda Seyfried, både i den här filmen och i övrigt. Hon spelar sin roll helt fantastiskt. Dock märks det tydligt vem som har regisserat filmen, det är nämligen samma regissör som till Twilight! Inget fel med det, men samtidigt märks det så tydligt att det blir överhängande. I filmen saknar jag dock ett mer djup. Det blir alltför ytligt och manuset kunde ha bearbetats mer...




Mitt betyg: 1/5.

Mitt omdöme: Genomdålig film! Hade förväntat mig någonting mycket bättre. Jag tycker att man blir lurad när man ser trailern. Menlöst!




Mitt betyg: 1/5.

Mitt omdöme: Urkass film! Förstår inte ens varför jag genomled nästan två timmar när det här inte är min kopp av te när det gäller film. Handlingen är pinsamt dålig, dialogen är dålig, det mesta är overkligt så man reagerar och tänker "Men eller hur?!" stup i kvarten och manuset är dåligt i sin helhet. Alla dessa filmer i serien innehåller sjukt många snygga bilar och biljakter, men vad är egentligen roligt med det?! Det känns som att hela filmserien och hela actionstuket i dessa hänger på just biljakterna och att det är dessa som gjort filmerna så populära. Men jag hakar inte på! Hoppas detta blev den sista i serien!

4 kommentarer publicerat i Film, TV, litteratur och spel
#1 - - MADDES:

Ja jag avskyr när teknik strular överhuvudtaget :P

#2 - - Ch:

Dagens fråga lyder:

"Vilken är den bästa kärleksfilmen?"

Bästa tips vinner en STOR länk med bild

& såklart nya läsare! Kom in och va med i leken;)

#3 - - Tokyo - Love:

Sv: Jasså, inte sushi. Ne just detta recept på chirashizushi är ju utan fisk om man inte gillar det (går ju bra att ha ex. tillagad lax som topping också) så det hoppas jag du provar och gillar.*



http://sakuradesu.blogg.se/

#4 - - Shiko:

Hej!

Hjälp mig att bli Nellys nästa klänningdesigner, rösta 5 stjärnigt på min klänning.



http://nelly.com/se/designyourdress/?obj=1JReXo92UCLofpPsLUkcEGwhIkKN3hhqryKCbG4vICZlrmT254T8#Gallery



Tryck på femte stjärnan, skriv in koden & klicka på "rösta här"...Är otroligt tacksam! ^^

Snälla, ignorera inte detta. <3