Spatt på Veckorevyn

Det är visst fler och fler som får spatt på Veckorevyn, deras redaktörer och deras innehåll. Den här gången var det Katrin Zytomierskas tur att tycka till:





"Jag får hem Vecko Revyn i brevlådan, jag läser den aldrig. Tar med mig den och lägger den på kontoret till de andra tjejerna som inte heller läser den. Men nu satt jag just på toaletten och då låg den där av nån anledning så jag öppnade upp den. Jag möts direkt av ett "God jul, Katrin önskar tomten!". Jag läser att de skrivit att jag erbjuder företag att blogga om deras kläder för 10 000 kronor, jag läser att de skrivit att Alex Schulman borde skaffa sig en ny karriär, jag läser att de hånar en drös med kända männiksor och detta på ett både ointelligent sätt och ett som helt saknar finess. Så jag undrar... Har VR problem med att få läsare? Måste de ta till så billiga knep som att försöka sig på att vara elaka? Jag trodde inte att det var vad VR ville signalera sina unga läsare. Jag blir generad. VR böhöver nytt blod i sin redaktion. Bort med töntiga Linda Öhrn "Jag är villig och välvårdad - kom och ta mig" ha  ha ha. Och in med en snubbe som kan styra upp skeppet innan det sjunker. Nästa gång ni är i en butik så öppna upp VR och se på deras redaktion på sid 7. Det är en drös tjejer som alla skriker efter att få ligga. Patetiskt". (Källa).


"Näe, nu får jag tar och kasta den där Vecko Revyn för jag blir så jävla irriterad på hur de har gjort två så snygga tjejer till så... inte fula för de är inte fula på något sätt, men så ofördelaktiga. Jag syftar på systrarna Fahrman igen. Nu blir det kanske lite väl mycket uppmuntran till att köpa VR för att se hur kass den är men gör fan det. Ge VR en sista chans att få lite underlag för sin annonsföräljning för sen är det slut. När jag och min syrra var med i VR togs det också hemska bilder. Syrran såg ut som en transa och jag som en slampa". (Källa).





Min åsikt: Ja, jag kan inte annat än hålla med Katrin. Veckorevyn är inte vad den en gång har varit och det verkar sannerligen som att redaktörerna har någon form av problem. Har de inte andra medel att ta till för att man ska köpa tidningen? Tidningen ger helt fel signaler och verkar mer och mer gå åt drastiska håll och verkar mer och mer likna en utvikningstidning. Och sen att de smutskastar folk och förmedlar helt fel fakta, är det verkligen värt att läsa? Antingen får de lägga ner den här skitblaskan eller så får de sparka ut alla redaktörer de har och anställa nya. Så här kan de ju inte hålla på, det håller inte i längden. Och att de ger alla dessa felaktiga fakta och signaler till unga tjejer är ju vedervärdigt och patetiskt!
3 kommentarer publicerat i Vardagsliv, tankar och åsikter
#1 - - Ninni Karlsson - photography, fashion and weekday:

svar: haha ja ja tänkte att det skulle vara roligare att läsa utan alla matematiska delar. och för den delen tycker jag inte att de är jätteviktiga att kunna :)

#2 - - Ida:

Hej! Jag läste om något gyllene snitt i fotografier.

Men jag förstår inte vad det handlar om trots allt? När det kommer till matte däremot är jag ganska duktig. så om du tar med termerna för hur man fotar kanske jag förstår? Du får mer än gärna svara på dehär :)

#3 - - Frida:

hmm sj tycker jag att Katrin är fel person att säga detta. Hon gjorde ju fasiken karriär på att tracka ner på de flesta, ljuga o sälja sig sj för dramatik. Om Katrin tyckte hon såg ut som en slampa så borde hon sagt till ;) att vr förändras säger jag inte emot, bara att katrin inte borde ha större självinsikt :)