1 dag kvar till BF!

Imorgon är det 1 oktober... Då är det min BF :) Men jag tror ju som sagt att jag kommer gå över tiden. Jag har inte haft några känningar överhuvudtaget och det är ju väldigt vanligt att förstföderskor går över tiden. Själv tror jag att jag kommer gå över tiden med minst en vecka, skulle inte bli ett dugg förvånad om det blir så... 9 oktober som jag drömde kanske? :P :) Nej men, det kommer när det kommer. Jag hoppas bara på att det ska gå snabbt och att jag inte ska behöva gå så länge och vänta när jag väl känner att det är på G. Har ingen som helst lust att gå för länge efter att vattnet har gått (om det gör det) och med alla värkar och har inte alls någon lust med någon 2-dygnsförlossning :P Jag är i alla fall inte nervös, inte nu heller. Men det kommer kanske låta annat när det väl är dags, det får vi se. Jag tar det lugnt i alla fall och jag känner att det inte är någon idé att jaga upp sig, trots att man ju faktiskt inte vet någonting om hur det kommer att bli för just mig. När ska jag få känningar? När är det på G? Hur ska det starta? Hur lång tid ska det ta? Kommer jag hinna i tid för att ta all smärtlindring jag vill ha och behöver? Kommer jag att bete mig som en riktig ragata inne på förlossningen? Kommer jag att få bra och förstående personal? Kommer jag att få några komplikationer? Kommer jag att spricka? Får vi en flicka eller en pojke? Kommer bebisen att vara frisk och kommer bebisen klara sig utan komplikationer? När får vi åka hem med bebisen? Hur kommer jag att hantera allting före, under och efter förlossningen? Frågorna ÄR faktiskt många, men jag är lugn ändå :) Jag hoppas bara på att allt ska gå snabbt och att både bebis och jag ska klara oss utan några som helst komplikationer :) Jaja, vi får se helt enkelt... Men som sagt, inga som helst känningar ännu...
 
Vem är du? Kommer du ut snart eller dröjer du lite till? :)
2 kommentarer publicerat i Graviditet
#1 - - Sofia:

Gud vad spännande! Roligt att det är ditt bf datum imon!! Många har inga känningar alls och vipps så går vattnet från ingenstans :)

Svar: Haha, ja det är ju bland annat det man väntar på :) Varenda gång man reser sig från soffan eller sängen eller sitter på toan eller ja, egentligen var som helst, haha. Men man hoppas ju i alla fall att man befinner sig hemma när det väl händer, så man inte är ute på stan, haha.
MaryCaroline

#2 - - Linda:

Svar: Ja Taken 2 är ett måste! Den första var ju såååååå bra. Finns så många skitfilmer just nu så man uppskattar när det kommer en riktigt bra film. Så du har inga känningar allså!!?? Själv har jag haft sammandragningar i två månader och jag ska ju inte ha förrän i mitten av november :/ Magen är så himla spänd hela tiden. Galet jobbigt. Kanske bara för att jag är så liten och bara fått ju mage och att det blir sån koncentration just där, ingen aning. Kommer du sätta upp en bild på barnet? Gud det har kliat i fingrarna många gånger på mig att sätta upp bilder på Zarah men sen ringer det tusen varningsklockor i huvet då jag valt att vara anonym för att jag bloggar om så känsliga saker. Dock blir man så nyfiken på att se andras barn och exalterad på tanken att visa sin. Dilemma :/ kram