Måndag

Måndag idag. Kändes verkligen som söndag, bara för att det var röd dag. Nu är långhelgen slut och allt återgår till det normala. Imorgon ska Angela till dagis igen efter sjukveckan och jag har annat för mig på förmiddagen. 
 
Idag har det varit en ganska härlig dag igen :) Visst, det var inte så härligt att gå upp före klockan 7 imorse, men det är ju sådant man får ta ibland, haha. Fast helst skulle man ju gärna ligga och dra sig så länge som möjligt när det inte finns några tider att passa :P Det har varit soligt idag igen, och varmt. Har suttit lite på balkongen idag igen och det har varit så skönt så :) Dock har vi även haft tvättstugan idag, inte lika roligt. Och så hade jag feber på eftermiddagen också. Men allt som allt har det varit en bra dag :)
 
Hostan verkar ha avtagit ganska mycket nu. Men det kliar fortfarande och det är fortfarande både rethosta och slemhosta kvar. Usch! Men det är mycket bättre nu, känns väldigt skönt. Så nu har jag dragit ner på hostmedicinen, känner att jag inte behöver den lika mycket längre. Den smakar verkligen skit och så fick jag faktiskt flera biverkningar av den. Vanligtvis får jag aldrig biverkningar av mediciner, men den här gav mig det och de står med i bipacksedeln. Som till exempel svårigheter att kissa. Eller ja, svårt och svårt, men emellanåt har jag knappt känt av att jag varit kissnödig, vilket avviker från det normala. Yrsel hade jag de första dagarna, likaså lite huvudvärk. Hjärtklappning har jag haft ofta och varenda dag sedan jag började med hostmedicinen och jag känner fortfarande av det, trots att det är ungefär 9 timmar sedan jag tog senaste dosen. Sättet jag känner av det på är att hjärtat slår snabbare och hårdare än vanligt. Har även drabbats av illamående. Dock kan jag inte svära på om det beror på hostmedicinen då jag ju även ätit rätt dåligt på sista tiden... Så ja, det är skönt att dra ner på hostmedicinen och att jag snart kan sluta helt och hållet.
Lämna kommentar publicerat i Vardagsliv, tankar och åsikter