Tisdag kväll

Tisdag kväll nu. Angela sover och jag sitter här och tar det lugnt. Kliar som tusan i halsen och hostan och smärtan i halsen är tillbaka. Det hade ju nästan gått över verkade det som. Men vad fel man kan ha. Men oftast är man ju rätt risig på kvällarna när man är sjuk och har varit uppe hela dagen. Inte så konstigt kanske... Ikväll blir det nog att försöka lägga sig rätt skapligt. För imorgon bitti ska vi till BVC. Vi ska vara där klockan 9, så det är väl ingen panik, men ändå. Ska bli kul med BVC igen, det blir ju så sällan nu... Får se hur lång hon är och så ska det bli vaccination och lite annat. Hennes vikt har jag lite koll på då jag fuskat och vägt henne här hemma. Men vågen på BVC visar ju såklart mycket bättre, så det blir ju kul att se ändå :) Har sett framemot detta besök länge nu, så det blir kul :)
 
Får se vad kvällen bjuder på fram tills sovtajm. Tror jag ska lägga mig på soffan och läsa lite. Har egentligen 6 avsnitt av Roswell kvar, men känner inte för att titta på någonting ikväll. Känns bättre med en bok i soffan :)
7 kommentarer publicerat i Livet som mamma, Vardagsliv, tankar och åsikter;
#1 - - Mizca:

Svar: Samma här!
Loka gjordes förr i tiden som ett kolsyrat vatten och då tycker jag inte dem skall efterhärma läsk :)
Jag föredrar också de gamla smakerna som man kan dricka flaska efter flaska av :D

Svar: Nej men precis :) Men detta smakar ju nästan som läsk, utan socker :) Eller som den där gamla Shio-läsken som fanns för länge sen, minns du den? :)Precis, de där man kan hälla i sig av utan att tröttna :) Kommer ju nya bland dem också ibland som är riktigt goda :)
MaryCaroline

#2 - - Cissi:

Kanske ses vi har tid 9.45:-)

Svar: Aha, ok, vad kul :) Är kanske precis efter vår tid då, vet inte hur lång tid det tar :)
MaryCaroline

#3 - - Mizca:

Svar: Den kommer jag inte ihåg!
Ja, sålänge det är smaksatt vatten så duger det för mig :)

#4 - - Mizca:

Ja, nu vet jag. Jag googlade. Den smakade inte alls gott.
Som Blue Keld, också mindre god.

Svar: Haha, inte? :O Jag minns bara den som smakade persika, jag älskade den :D Blue Keld vet jag däremot inte vad det är :D
MaryCaroline

#5 - - Sofia:

Vi har bestämt oss för att inte ge Ellie 18 månaders vaccinet. Jag har nämligen läst flera olika bloggar och hemsidor om massa negativa saker med den sprrutan. Den innehåller bl.a aluminium, kvicksilver, kycklingembrio och någor som stressar celler till döds. Flera barn har blivit autistiska eller fått autistiska symptom, fyra barn har dött av den och andra stannat i växten :* jag vågar inte riskera det, hellre att hon får påssjuka, rödahund och mässlingen. Dom sjukdomarna är inte längre farliga i Sverige med tanke på hur bra sjukvård och mediciner som finns nu. Tänkte bara att du kanske ville veta så du är medveten om det iallafall. :) lycka till ^^

Svar: Ja, jag vet inte vad jag ska tro. Alla vacciner innehåller ju mer eller mindre konstiga ämnen, även de vi redan gett våra små och alla vacciner kan ju ge biverkningar. Även om ett barn råkar ut för sjukdomarna kan ju även de ge följder, jag har läst att följderna/riskerna efter sjukdomarna är värre än av vaccinet och att det där med autism/autistiska symptom inte har med vaccinet att göra och att det inte är så stor risk som folk säger. Man läser så himla olika saker då alla har helt olika erfarenheter. Finns ju till och med de som avråder från allt vaccin, även de man ger när barnet är under ett år. Jag tänker lite så där att antingen ger vi allt erbjudet vaccin som skydd och bromsning av smittor eller så ger vi ingenting. Alla vacciner innehåller någon form av konstigheter och kan ge följder, men det kan även sjukdomarna ge. Tänker även på alla barn som går på dagis, man vet aldrig vilka barn som är vaccinerade och varifrån barnen kommer. Det är många utländska barn på dagis och jag vet inte hur deras föräldrar tänker kring vaccinationer då många inte vaccineras i deras hemländer. För vår del tänker jag även på att vi ibland kommer åka utomlands och då är det rekommenderat att barn är vaccinerade och smittor ser så olika ut i olika länder, jag tänker inte bara på Sverige. Tänker både på utlandsresor och på människor som kommer hit till Sverige och som faktiskt inte är vaccinerade. Jag vill inte veta om 10 år att smittorna ökat igen och att mitt barn då inte är vaccinerat. Alla gör naturligtvis egna val, men jag tror att hysterin kring vaccinationer är ganska överdriven och att det är för mycket propaganda. Men det är klart man ska veta riskerna ifall olyckan är framme, oavsett om man väljer att vaccinera eller inte :)
MaryCaroline

#6 - - Sofia:

Oj det skulle vara en ledsen smajli :(

#7 - - Mizca:

Svar: Om jag minns rätt så är det som kolsyrad saft.. fast ser ut som vatten.