Whisky

Nä fy! Jag visste ju redan att det där med whisky inte är min grej. Smaken är ingenting för mig och det är alldeles för starkt. Jag kom ut från Angelas nattning och bara hostade och satte mig på huk. Ibland när jag hostar är det så man skulle kunna kräkas också, fy. Sambon tyckte att jag skulle ta mig en hutt med whisky. Jag gjorde som han sa, tänkte att jag lika gärna kunde testa. Är så förbannat trött på hostan, smärtan och kliandet i halsen. Hostan och kliandet är ju värst och kliandet gör ju också så man hostar, inte bara slemmet och hostreflexen i sig. Och visst var det som jag trodde och mindes. Whisky är ingenting för mig! Gillar verkligen inte smaken och den där känslan av det där starka som whisky gärna ger. Men men, whiskyn verkade hjälpa. Men bara för stunden. Nu börjar det komma tillbaka och det är lite så där att man skulle behöva småhutta lite emellanåt för att det verkligen ska ha någon effekt. Men så blir det nog inte, både på grund av smaken och på grund av att jag inte är van vid så starka drycker nu för tiden... På sin höjd kan jag ta en hutt till sen innan jag går och lägger mig...
Chivas Regal 12 Years
Denna tog jag mig en hutt utav.
(Bildkälla).
2 kommentarer publicerat i Vardagsliv, tankar och åsikter
#1 - - Sofia:

Asso whisky ligger typ på första plats på min "inte tycka om" lista. Jag kan typ kräkas av att bara lukta på det, fyyy! Men däremot kan jag dricka typ irish coffee utan att tycka det är äckligt. men rent, det går inte!

Svar: Men eller hur! Man får verkligen stark avsmakskänsla bara man luktar på whisky! Det känns i hela kroppen. Irish coffee har jag faktiskt aldrig druckit, det kanske skulle gå ner lätt :)
MaryCaroline

#2 - - Annah:

wow coolt å svära!

Svar: Och var i detta inlägg svär jag? Även om jag faktiskt brukar göra det handlar det inte ett dyft om att det ska vara coolt...
MaryCaroline