Snygg kort frisyr

Jag har alltid varit "rädd" för att klippa håret kort. Och nu menar jag inte mellankort, utan ganska kort. Inte för att jag inte gillar kort hår, tvärtom. Det är både snyggt, skönt och praktiskt, och det går faktiskt att variera korta frisyrer. Det handlar mer om att jag är rädd för att jag efter kort tid ska ångra mig. Det tar ju sådan tiiid för hår att växa (och nej, jag vill inte ha löshår). Och det handlar också mer om att jag är rädd för att en kort frisyr inte ska passa mig och min ansiktsform. Min ansiktsform är rund eller hjärtformad och jag är rädd att se ännu rundare ut om jag klipper kortare än jag nu har (mellankort har jag nu). Men ibland blir jag sugen på att prova och skulle jag nu våga skulle det förmodligen bli någonting sådant här, som Kimberly Wyatt i två olika korta frisyrer nedan:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2 kommentarer publicerat i Vardagsliv, tankar och åsikter
#1 - - sofia:

Jag tror du skulle passa hur bra som helst i så kort hår!! :)

Svar: Åh, kul att du tycker det :) Det kommer förmodligen snart att bli ett klipp. Vet dock inte när eller hur det kommer se ut, har fler bilder som inspiration jag tänkte lägga upp imorgon :)
MaryCaroline

#2 - - Josefin:

Boka en tid och Go for it! Du kommer att se fin ut.
Skulle det krisa så tar det ett tag så är du tillbaka där du är nu. Då har du i alla fall testat.Även om du sa no no till löshår så vet du i alla fall att det är en chans att rädda upp det under en period. www.hairtastic.se brukar ha bra pris och framför allt riktigt bra löshår till hårförlängningar så jag säger KLIPP DIG!
kram Josefin

Svar: Hihi, tack för din kommentar. Jag har redan klippt av mig håret faktiskt och jag är SÅ NÖJD! :) Kram
MaryCaroline