Snygg jacka i skinnimitation

Oh, vilken snygg jacka jag hittade bland nyheterna på ginatricot.com. Den är i skinnimitation och finns i två färger,
turkos och svart.
 
Personligen föredrar jag egentligen äkta skinn då det håller mycket bättre (såklart). Skinnimitation spricker ju bara. Och skinnimitation blir ju dyrt i längden. Men det är samtidigt ett bra alternativ om man vill ta ställning och om man inte vill använda sig av animaliska produkter. Och det finns ju faktiskt väldigt snygga kläder i skinnimitation, som jackorna här till exempel.
 
Vad föredrar ni? Skinnimitation eller äkta skinn?
 
 
 
Natalie jacket, 699 kr. Finns här.
2 kommentarer publicerat i Mode/skönhet/hälsa, Vardagsliv, tankar och åsikter;
#1 - - Tina:

699 kr var lite dyrt för skinnimitation tycker jag. Jag skulle nog helst ha en jacka i äkta skinn, men det kostar ju. Så min i skinnimitation får duga tills jag känner att jag har råd :) Den svarta här var ju väldigt snygg! :)

Svar: Ja, jag tyckte det också. Hittar man på rea kan man ju få en skinnjacka för en tusenlapp, vilket inte är mycket mer. Eller på Tradera kan man hitta billigt, jag köpte en för 300 spänn :)
MaryCaroline

#2 - - Hanna:

Det första riktigt "dyra" jag köpte när jag hade gått ner massa i vikt var just en skinnjacka, en i MCmodell. Det kostade över tre tusen spänn, tyvärr för liten nu. Men oj vad jag älskade den! Om man tar väl hand om skinnplagg så kan de ju hålla väldigt länge.

Jag kan tycka att om man av etiska skäl inte vill bära skinn, så är det grovt hyckleri att använda imitation :)

Svar: Oj, hehe, ja men smakar det så kostar det ;) Javisst, ett skinnplagg kan ju se ut som nytt i många många år :) Och har man dessutom köpt ett plagg i bra kvalitet är det ju ännu bättre :) Själv älskar jag skinnkläder och skulle gärna ha fler :)
MaryCaroline