Dator beställd

Så där ja, nu har jag beställt en dator efter en del letande och en del tänkande. Det blev en HP PAVILION G6-2131SO. Förhoppningsvis har jag den hemma före helgen :)
 
Stod i valet och kvalet i vad jag skulle köpa. Tittade såklart på specifikationer och så där medan jag letade, det är ju rätt viktigt. Antal kärnor. RAM-minne. Hårddisk. Processor. HP eller Acer. Ny eller demo. Windows 7 eller Windows 8. Och så vidare, och så vidare. Det blev en HP, demo-ex, med Windows 7. Jaja, jag vet, demo-ex. Är väl kanske lite riskfyllt så där, men den är testad och köpt från butik och har garanti. Behöver inte vara illa alls. Och så funderade jag på att antingen köpa denna eller en helt ny med Windows 8. Men Windows 8 känns lite som att det inte ens hör hemma i en vanlig dator, utan snarare på Windows Phone eller surfplatta eller sådana här nya typer som kommit nu, där det finns pekskärm på datorn. Läste på lite om de olika operativsystemen och tänkte även på att jag har en Windows Phone där det ser ungefär likadant ut som i Windows 8 och kom fram till att jag håller mig kvar hos Windows 7. 
 
 
HP Pavilion g6-2131so demo
(Bildkälla).
Lämna kommentar publicerat i Vardagsliv, tankar och åsikter