Torsdag kväll och nya arbetsuppgifter på G

Torsdag kväll. Idag blev det jobb 8-18. Var inte planerat att jag skulle stanna till 18, slutar ju 17 egentligen. Men jag behövdes tydligen och jag ställde upp. Stod i kassan och det var hyfsat med folk mellan 16 och 18, och därefter också som jag kunde se när jag gick från jobbet. Men jag kände helt enkelt att det fick vara nog då. Jag jobbar gärna och ställer upp, men jag har en gräns också. Men jag jobbar som sagt gärna över med en timme eller så, det gör detsamma en timme hit eller dit för min del. Men där får det nog faktiskt räcka.
 
Imorse hade jag ett kort möte med chefen. Jag dök ju upp tidigt för att diskutera mitt schema och mina arbetstider. Men jag fick veta någonting helt annat, vilket kom som en överraskning, hehe. Exakt vad det går ut på vill jag inte uppge förrän det är helt färdigt, men det innebär i vilket fall någonting med mer ansvar och mindre arbete ute i butiken. Klättrar kanske något på karriärsstegen nu igen, det lönar sig att arbeta flitigt och gå in för det man gör med intresse och att komma bra överens både med övrig personal och med chefer ;) Jag trivs faktiskt förbannat bra på mitt jobb, om man ska få vara lite egoistisk! :) Angående arbetstiderna verkar det bli 8-17 som gäller för mig. Eller ja, med vissa undantag om jag behövs till klockan 18 någon gång ibland och med undantag från helgerna då jag börjar 10. Inte för att vi direkt diskuterat detta, men jag har blivit ombedd att befinna mig på jobbet klockan 8, så jag antar att det är vad som gäller nu. Får ta upp det imorgon för att veta helt säkert. Allt är som sagt inte klart ännu, så ni får hålla er lite till det är färdigt så ska jag berätta vad jag fått för nya arbetsuppgifter :P :)
 
Hett, hett, hett är vad det är. Syret är skitdåligt faktiskt och man är ju jättevarm hela tiden. Visst, den riktiga sommaren är äntligen här. Men luften kunde få vara lite bättre och det kunde gärna få vara några grader svalare. Men men. Det är så här det fungerar, hehe. Härligt i alla fall med en massa sol, det lilla man nu får på sig när man jobbar. Man får ta den tid man har att vara lite i solen. Det blir lite på morgonen och lite på eftermiddagen och under den tidiga kvällen. Lediga dagar kan man ju dock sitta ett bra tag :) Lite färg ska man väl hinna få ;)
 
Snart är det dags att sova. Ska bara läsa lite Harry Potter först. Nu är det skärpning med kvällsrutinerna så man får sova mer! God natt! :)
Lämna kommentar publicerat i Vardagsliv, tankar och åsikter