Back to work

Igår var jag ju ledig, men idag var det back to work. Och det började illa imorse. Jag försov mig och förlorade 20-30 minuter :( Men jag hann med bussen ändå. 06:30 vaknade jag och skulle åka 07:19. Jag hann med allt ändå, men det blev en jäktig morgon, vilket jag verkligen hatar...
 
Massor av folk på jobbet idag också. Det är rätt körigt faktiskt. Man blir ju rätt trött, samtidigt som jag faktiskt älskar att stå i kassan. Men det blir nog bättre med tiden, det här är ju premiärveckan liksom... Jag har ju min roll som kommunikatör också, men vissa dagar hinner jag knappt med den biten. Men jag antar att det också kommer bli bättre med tiden. 
 
Imorgon är det en ny arbetsdag och då är det lördag och dessutom är det lönehelg. Jag tror det kommer ännu mer folk imorgon faktiskt. Jag ska strax ta ett glas vin och därefter ska jag sova. Helst så snart som möjligt! Haha. Vet att jag inte brukar dricka någonting kvällen före en arbetsdag, men jag har börjat göra undantag och unnar mig ett glas för att det är gott och avslappnande. 
 
Jag säger i alla fall god natt nu så hörs vi nästa gång :P ;)
2 kommentarer publicerat i Vardagsliv, tankar och åsikter
#1 - - sofia:

Att försova sig är bland det värsta som finns tycker jag! Tur att du hann ändå :)

Svar: Ja, jag hatar det! Men jag försov mig nästa dag också och hann inte åka :( Fick ta nästa buss istället. Men det gjorde inte så mycket, det var ingen som blev sur och jag hann ju ändå till öppning. Och så fick jag en morgon med Angela ♥
MaryCaroline

#2 - - Mizca:

Nu när du är kommunikatör, kommer du skriva om butiken på nätet förmodar jag, är det så att man här kan följa butikens framgång när du väl kommer igång med det?

Svar: Ja, alltså, jag kommer ju så småningom att ta hand om butikens hemsida (fabrikenisparreholm.se). Det är en webbdesigner som utformat den och som sköter driften tills vidare, till han har lärt upp mig i hur det fungerar ordentligt. Därefter kommer jag sköta uppdateringarna och förhoppningsvis lägga ut både bild och text som har med butiken att göra. Just nu sköter jag Facebook, Instagram och Twitter. Men under de här senaste dagarna har det tyvärr inte funnits tid :/
MaryCaroline