Jurassic-uppföljaren: Jurassic World!

Äntligen kommer nya uppföljaren till Jurassic Park-filmerna! Den fjärde filmen heter Jurassic World och sägs ha premiär i juni 2015. Trailern är lanserad. Vi är tillbaka i parken och den är nu öppen för allmänheten och har fått ny regi, nytt team, en modernisering och nya dinosaurier. Vad tror ni om denna? Själv älskar jag de tre första filmerna (och ja, speciellt de första två) och har väntat som en tok på en ny film. Dock hade jag inte förväntat mig den här typen av film, utan kanske någonting annat. Det verkar vara lite som att se första filmen en gång till, med den skillnaden att det är nya människor, moderniserat, att parken är öppen för allmänheten och att det finns en dinosaurie som är värre än T-rex. Men jag har väntat som en tok på en ny film och jag älskar Jurassic-filmerna. Naturligtvis ska jag se denna och kanske kommer jag att älska även denna film, även om jag hade väntat mig någonting annat.
 
(För att påpeka vad jag hade väntat mig: Tidigare i Jurassic-serien har det sagts att "livet hittar en utväg". Dessutom får man i slutet av tredje filmen se hur ett antal pteranodoner flyger ut i världen, efter att en grind inte stängts ordentligt på ön. Detta hade ju kunnat öppna upp för en handling utanför Jurassic-öarna. Nu får man ju kanske inte veta vad som hände med dessa pteranodoner som flög ut i vår värld, så man får väl kanske anta att det var slut där och fortsätta undra eller helt enkelt bara förstå att de inte klarade sig...).
 
 
Lämna kommentar publicerat i Film, TV, litteratur och spel, Vardagsliv, tankar och åsikter;