Smink från Kubiss

Jag köper alltid billigt smink. Ja, jag är något snål. Aldrig att jag betalar överpris för smink när jag vet att det finns billigt smink jag gillar och som passar mig. Aldrig att jag betalar extra bara för att det är ett visst märke. Har man hittat ett billigt märke man gillar och som passar en, why not liksom? (Däremot har jag full förståelse för att andra köper dyrare smink på grund av exempelvis bra kvalitet eller att det är det enda som passar ens hudtyp). Spelar för mig ingen roll om det är normalpris från Loréal eller billigare märken på H&M eller Åhléns. Bara jag gillar det och det passar. Själv köper jag mest Kubiss från In och Finn. Superbilligt! Och faktiskt väldigt bra. Inte alls sämre än någonting annat jag testat. Beställde häromdagen och fick hem paketet idag. Denna gång blev det detta:
 
 
Volumising Mascara 1
(Bildkälla).
Kubiss mascara, 25 kr.
Första gången jag
köper denna. Ska bli
intressant att testa.
Men borsten och 
mascaran ser bra ut
vid en första anblick.
 
 
Eyeliner Pencil no. 1
(Bildkälla).
Kubiss eyeliner, 19 kr.
Med stift man skruvar fram. 
Skönt att slippa vässa och
skönt att slippa pennor
som bara går av. Lätt att
applicera. Blir perfekta linjer
och håller hela dagen. Jag 
använder dock denna som kajal.
 
 
Face Powder No.2
(Bildkälla).
Kubiss kompaktpuder, 25 kr.
Bra konsistens och luktar inget särskilt.
Lägger sig bra. I alla fall om man som jag
använder puderborste.
 
 
Glitter Lipgloss 8
(Bildkälla).
Läppglans, 20 kr.
Första gången jag testar deras läppglans.
Antar att det är som vilket läppglans som
helst. Läppglans är sådant smink jag inte
har några större förväntningar över. 
 
 
Natural Matt Foundation no.2
(Bildkälla).
Foundation, 35 kr.
Denna räcker länge och
täcker bra. Fungerar bra
oavsett appliceringsmetod. 
 
2 kommentarer publicerat i Mode/skönhet/hälsa, Vardagsliv, tankar och åsikter;
#1 - - sofia:

Jag köper märkesmascara och foundation/puder, sen kan resten vara billiga ickekända märken. Men just mascara och foundation känner jag stor skillnad på. Men sen köper jag smink väldigt sällan också så det gör inte så mycket då om jag lägger minst 125kr mascaran :)

Svar: Vilken mascara köper du? :) Även om jag köper billigt smink är jag rätt kräsen när det gäller mascara. Det får inte klumpa, det måste hålla utan att smeta, den måste vara lätt att applicera och borsten måste vara rak och inte för stor, haha. Om jag ska köpa en mascara som "kostar lite mer" blir det Max Factor 2000 Calorie :)
MaryCaroline

#2 - - Sofia:

Jag köper typ alltid olika mascaror och provar. Typ loreals volyme Lashes. Aa och lite andra märken men oftast loreal :)