Tisdag kväll

Tisdag kväll. Har precis tryckt i mig en kopp te och en saffransbulle. En sådan där rund och luftig med socker på, mums! Köpte några på Ica idag, blev så sugen när jag gick förbi dem. Det fanns lussekatter också, men tyvärr smakar de inte lika mycket saffran som dessa saffransbullar. Naturligtvis är hembakt saffransbröd godast, men det blir inte förrän mot jul. Så tills dess blir det köpebullar från Ica.
 
Blev egentligen rätt sugen på glögg också när jag gick förbi flaskorna på Ica. Men någon måtta får det vara, glöggen får vänta till de riktiga vinterkvällarna i december :)
 
Har varit superskönt med dessa två lediga dagar. Jag känner mig nästan helt återställd nu, förutom snuvan som hänger sig kvar. Jag har sovit ganska mycket och mest tagit det lugnt. Idag var det tvättstugan, två maskiner bara. Medan tvätten torkade var vi på besök hos mina föräldrar och jag passade på att gratulera pappa på Fars dag i efterskott, eftersom jag jobbade i söndags. Han fick lotter och en fin orkidé. Är så kul att gå dit med Angela också, hon vill verkligen gå dit och hon trivs bra hos mormor och morfar, hihi. Får bli tätare besök :)
 
Väntar "fortfarande" på min nya jacka, dunjackan från Zalando. Vill verkligen ha den nu, även om det inte är så kallt ännu. Får se imorgon...
 
Får se också vad resten av kvällen bjuder på. Om jag ska kika lite på internet eller titta på någon serie eller lägga mig på soffan och läsa lite. Håller fortfarande på med Harry Potter, haha. Fan så seg jag är på att läsa, haha. Men men, måste ta tag i det där nu, vill ju läsa mer :) Jaja, vi får se vad det blir ikväll :)
 
2 kommentarer publicerat i Vardagsliv, tankar och åsikter
#1 - - sofia:

Åh sånna där saffransbullar har jag aldrig sett eller hört talas om! Verkar ju hur gott som helst ju :)
Jag har redan börjat använda min vinterjacka den nån vecka tillbaka haha, kunde inte hålla mig för älskar den verkligen, men det blir lite för varmt ibland :p

Svar: Kolla på Ica, de är supergoda! ;) Men ät dem samma dag du köper dem ;)
Haha, det är ju inte så jättekallt än, är ju fortfarande uppemot 10 plusgrader :P Men förstår dig, jag ska använda min nya jacka redan imorgon, oavsett temperatur, haha.
MaryCaroline

#2 - - Linneas skafferi :

Hej,
Kul att du gillar min bild så mycket att du vill använda den på din blogg. Men jag ser gärna att du frågar innan du lägger ut dem. Och om jag godkänner att mina bilder läggs upp på andra sidor än mina egna vill jag att det står vem som tagit bilden, inte bara bildkälla.

Med vänlig hälsning,
Linnéa Seidel
www.linneasskafferi.se

Svar: Hej och tack för din kommentar!
Jag ber om ursäkt och har plockat bort bilden eftersom jag inte frågat och inte fått tillåtelse att använda bilden. Nästa gång frågar jag innan ;)

/Caroline
MaryCaroline