Fraser vi känner igen från högstadiet

Haha, hittade en rolig lista med "17 saker vi jämt sa i högstadiet". Känner igen ett flertal. Nedan listar jag de jag känner igen mest :)
 
 
1. "Har vi inne- eller utegympa?".
Svaret man aldrig ville ha på frågan var utegympa. Utegympa betydde oftast utekläder, kyla, gräs, jord och sand överallt och fotboll, brännboll eller orientering = URK!
 
 
2. "NEEEJ, inte orientering!!!".
Orientering måste ha varit bland det värsta på skolidrotten! Både för att man var dålig på det och helt enkelt för att det var otroligt tråkigt. Springa runt i skogen med karta och kompass och leta efter vit-orangea stationer för att stämpla hål i sitt kort samtidigt som man riskerar att gå vilse, trots karta och kompass. Bäst var nog den gången då vi kom ut helt fel i villaområdet bredvid skogen, kommer Lina ihåg det månntro?! :P :D
 
Orientering karta
 
 
3. "Om läraren inte har kommit efter en kvart får man gå!".
Det där sa alla jämt om läraren var försenad. Hade det gått 10 minuter efter lektionsstart och läraren inte dykt upp var det alltid någon som sa så, eller "om h*n inte kommit om x minuter får vi gå". Och det sades jämt med förhoppning om att få slippa lektionen det berörde, och minns besvikelsen hos ett flertal elever när läraren dök upp med bara 2-3 minuter kvar till den där kvarten, haha.
 
Vänta på lektionen
 
 
4. "Jag glömde min penna i skåpet!".
Haha, oftast glömde nog "vissa" (inte jag) pennan i skåpet med flit...
 
 
5. "Vad ska du göra på friluftsdagen?".
En fråga som kom vid varje tillfälle då det nalkades friluftsdag för att man skulle välja samma som ens kompisar och slippa bli ensam, hehe.
 
 
6. "Vad valde du på Elevens val?".
Ungefär samma som punkten ovan. 
En kommentar publicerat i Nostalgi & minnen, Vardagsliv, tankar och åsikter;
#1 - - Mizca:

Jag läste den också, jag tror jag kände igen mig på de flesta.