Kinarestaurang

Igår kväll blev det kinarestaurangen igen. Det var väl fjärde gången vi var där eller så. Den här gången beställde jag wokade jätteräkor med vitlök och diverse grönsaker. Jaja, jag VET att man inte ska köpa och äta jätteräkor med tanke på miljön, så det behöver ingen moralmorsa därute tillrättavisa mig om... Men jag älskar ju räkor och var nyfiken på dessa omtalade räkor, som jag aldrig förut testat, och på just denna maträtt. Så ja, jag valde att testa helt enkelt. Men det gör jag nog inte om. Maträtten i sin helhet var okej, men inte mer än så. Det var rätt snålt med jätteräkor i den här maträtten och jätteräkor smakar ändå helt enkelt inte som traditionella räkor. Jätteräkan har dessutom en helt annan konsistens än den traditionella räkan, i alla fall dessa som är wokade. Ena delen av jätteräkan är lite svampig i sin konsistens, medan den andra delen är krispig och nästintill oätlig. Kanske till och med så det är meningen att man faktiskt ska skära bort den? Vilket jag faktiskt gjorde, underligt om den ska ätas... Nej, det här med jätteräkor var ingenting för mig. I fortsättningen håller jag mig till den traditionella räkan hemma och till biff och kyckling på den kinesiska restaurangen!
 
 
 
2 kommentarer publicerat i Vardagsliv, tankar och åsikter
#1 - - ɑ n n i k ɑ:

Gott

#2 - - Sofia:

Ser jättegott ut :D

Svar: Jodå, det var okej :) Men föredrar vanliga räkor och så föredrar jag biffrätterna på kinarestaurangen :)
MaryCaroline