Lussekattsbak

Idag bakade Angela och jag lussekatter En trevlig stund tillsammans i köket med julmusiken på (◕‿◕) Fast det var väl mest jag som bakade. Angela var inte ens intresserad av att vara med och blanda degen och sen när det var utbakning gjorde hon bara små runda kulor, platta grejer och någonting som ser ut som maskar eller sniglar eller någonting man inte ens vill nämna vad det ser ut som, hahaha. Men peta in russin i lussekatterna och pensla med ägg innan gräddning var tydligen kul, samt att lyfta bort de färdiggräddade lussekatterna från plåten med stekspade (◕‿◕) Nu har vi en hel del lussekatter här hemma, trots att det bara blev en sats deg. Vanligtvis brukar jag göra dubbel sats, men nu kände jag att jag inte orkar med dubbel, det räcker gott och väl med en (◕‿◕)
 
Imorgon ska vi baka pepparkakor, har köpt deg och barnkavel till Angela (◕‿◕)
 
Årets resultat av lussekattsbaket!
 
 
Lite långsamt mellan plåtarna då vi bara har två stycken... Angela ser lite fundersam ut... 
 
 
 Exempel på vad Angela knådade ihop under lussekattsbaket... Kommentar överflödig 
 
Lämna kommentar publicerat i Livet som mamma, Vardagsliv, tankar och åsikter;