När leka med Barbie?

 
När jag var barn älskade jag att leka med Barbie! Och de andra dockorna i samma kategori, typ Petra och Fiona och Ariel och ja, vilka kopior till Barbie som helst för den delen. Jag hade massor av grejer. Dockor, möbler, kläder, skor och andra tillbehör (se ett gammalt inlägg om det här). Minns inte riktigt hur gammal jag var när jag började leka med Barbie, jag kan väl kanske ha varit runt 5 år? Sen lekte jag med Barbie till jag var runt 12 år tror jag...
 
 
 
 
Jag har alla mina Barbie-grejer kvar. Jag har sparat dem för att det är kul att ha kvar och för att jag vill ge dem vidare till mina barn. Men jag vet inte riktigt när jag ska ge dem till Angela... Hon kommer inte få allt jag har, hela samlingen, på en gång. Snarare lite i taget, först några av alla dockor. Jag vet att en del barn börjar leka med Barbie när de är 3 år redan, medan andra inte börjar förrän de är runt 5 år. Men jag tror de flesta barn är 4-5 år när de får sin första Barbie. Beror väl antagligen på när de börjar önska sig en Barbie och när de är redo. Angela leker liksom knappt med dockor över huvud taget ännu så det får nog vänta för hennes del...
 
 
 
När tycker ni det är lagom att börja leka med Barbie? :)
 
En kommentar publicerat i Dagens fråga!, Livet som mamma, Vardagsliv, tankar och åsikter;
#1 - - Sofia:

Jag älskade också barbie när jag var liten och hade hur mycket som helst! Men dom ligger på vinden hos mina föräldrar och dom tar vi väl fram när Ellie blir omkring 5 år, det tror jag är lagom ålder för att det ska uppskattas på riktigt :)