Trasigt

Åh, jag blir fullkomligt galen när saker går sönder. Alltid är det nåt som ska vara trasigt. Som häromdagen när vår micro gick sönder. Apparaten går igång och det lyser och snurrar, men maten blir inte varm, inte ens ljummen. Blir ingen skillnad alls. Så nu måste vi köpa en micro. Blir nog att åka och köpa en imorgon. Annars blir det att beställa, men då får man ju gå och vänta på att den ska komma och i så fall blir vi utan ett tag till... 
 
Eller som idag när jag upptäckte att skärmen på vår ena laptop gått sönder. Det är i princip bara Angela som använder den laptopen då den är så smidig och vi inte har någonting på den som hon av misstag kan radera. Den har varit bra för henne att lära sig på och spela lite spel och gå in på Bolibompas sida och titta på YouTube. Men idag när jag var på gång att stänga av laptopen för att lägga undan den upptäckte jag att skärmen såg så konstig ut. Det kom ljud från datorn, men skärmen var svart och vit och den ser sprucken ut under glaset/plasten på skärmen. Ser ut som att alla pixlar gått sönder :/ Ser ut som att man slagit någonting hårt på en punkt på skärmen, ungefär som när man kastat en sten på en glasruta och det är ett litet hål med sprickor som strålar utåt. Min teori är att Angela suttit och använt datorn och så har någonting inte fungerat som hon vill. Och så blev hon arg och tog någonting hårt (typ någon av värmeljusstakarna som står på bordet) och slog på skärmen. Suck :/ Orka byta skärm, vad kostar det liksom? :/
 
Ja, otur att saker ska gå sönder, så trist :( 
2 kommentarer publicerat i Vardagsliv, tankar och åsikter
#1 - - L:

Kan.du.inte lägga upp fler bilder från Iran resan ? :-)

Svar: Visst kan jag det :)
marycaroline.blogg.se

#2 - - Sofia:

Ja sånt man inte vill behöva lägga pengar på liksom :p kolla Micro på rusta! Där köpte vi en billig och bra iallafall.:)

Svar: Vi köpte en bra med nedsatt pris på Öob :)
marycaroline.blogg.se