Chocolate Crisp Pie

Chokladälskare och sockerråtta som man är kunde jag inte motstå att köpa denna Chocolate Crisp Pie till helgmyset. Har aldrig sett den förut och såg att det står "Nyhet" på förpackningen. Blev nyfiken och ville prova. Plockade fram den till kvällsfikat idag. Jag brukar inte vara kräsen när det kommer till sötsaker och visst, den går absolut ner. Men jag måste tyvärr säga att den var något av en liten besvikelse. Jag trodde att den skulle smaka mer och att den skulle vara mjukare och lite krämig. Men denna smakade för lite och var alldeles för torr. Ungefär som en kladdkaka som gräddats för länge i ett torrt kakaopajskal, ungefär. Och ja, skalet sprack... En klick grädde till skulle nog vara väldigt gott, men det hjälper ju inte kakan/pajen i sig, då man ska kunna äta den utan grädde. Man ska kanske inte ha för höga förhoppningar om frysta sötsaker, men Frödinge har definitivt bättre tårtor och andra sötsaker än det här, exempelvis deras Schwarzwaldtårta, Jordgubbstårta och Prinsesstårta. Nej, denna köper jag inte en gång till...
 
 
 
(Bildkälla).
Lämna kommentar publicerat i Vardagsliv, tankar och åsikter