Första advent

Idag är det första advent. Och jag har haft en ledig helg, superskönt. Idag har vi tvättat och så har vi hälsat på Café Orlog samt varit iväg en sväng till Katrineholm där vi köpt lite smått. Annars har vi varit hemma och haft det skönt. 
 
Hade egentligen tänkt att vi skulle gå på julmarknaden uppe i Thuleparken, men struntade i det. Hade även tänkt att vi skulle hälsa på mina föräldrar idag, men det hanns inte med i och med tvättstugan och trippen till Katrineholm, tyvärr. Får ta det nästa lediga dagar. 
 
Har precis tagit en adventsfika och snart ska jag klicka runt lite och sedan titta på Andra Avenyn tänkte jag :)
 
Bjuder på lite bilder :) 
 
 
En adventsdikt jag skrev för flera år sedan :)
 
 
På Café Orlog blir man så här glad när första-advent-trubaduren spelar och sjunger
"I ett hus vid skogens slut" :D 
 
 
   
Vilken lycka när man hittar ett gäng tomtar som är lika stora som en själv :D
 
 
Adventsfika! Saffransklipp och pepparkaka. Gubben fick te och jag drack glögg.
 
En kommentar publicerat i Livet som mamma, Vardagsliv, tankar och åsikter;
#1 - - Frida:

Fina bilder :)