V.Smile

Idag hämtade jag ut ett paket åt Angela. Hon fick ju som sagt pengar i födelsedagspresent från sin mormor och morfar så vi kunde köpa någonting roligt. Jag funderade mycket på vad jag skulle köpa, men till sist kom jag på en present som jag förut funderat på åt henne. Ett V.Smile från Vtech! Det är ett mer eller mindre pedagogiskt TV-spel för små barn (3-6 år) där barnen medan de spelar och har roligt med välkända figuerer också får lära sig färger, siffror, former och bokstäver. Trots att grafiken egentligen är rätt dålig har även jag som är vuxen roligt med ett enkelt V.Smile, haha. Jag visste redan sedan tidigare att det var roligt då jag testade flera gånger i leksaksbutiken. Nu har vi i alla fall ett paket V.Smile hemma och då har vi konsollen, två kontroller, fyra spel och en ritplatta (som hör till ett av spelen). 
 
Angela var väl kanske inte så där jätteimponerad av spelet så här första dagen. Hon har aldrig spelat TV-spel förut och det är trots sin enkelhet ganska komplicerat för en 3-åring att manövrera spelkontrollen med joystick och knappar samt att lära sig hur spelen fungerar på skärmen i samspel med kontrollen. Man tänker sig att detta ska vara enklare att hantera för en 3-åring än smartphone, surfplatta och dator, men där hade man ju fel. Nåja, jag tror i alla fall att vi kommer ha en hel del glädje utav detta V.Smile, bara Angela lär sig hur det fungerar :)
 
 
 
En kommentar publicerat i Livet som mamma, Vardagsliv, tankar och åsikter;
#1 - - Sofia:

Vad roligt! Ser kul ut!