Tavalut - Angelas födelsedag

Tavalutet mobarak! Det betyder ungefär grattis på födelsedagen. Angelas 3-årsdag firades med pompa och ståt nere i Iran. Många gäster, en 5-kilos Kitty-tårta, kurdisk dans och musik, ballonger, paket och mycket mer på kvällen :) 
 
Paketen öppnades dock inte förrän på morgonen efter då det blev rätt sent och vi behövde sova. Angela fick mest kläder i present, en massa fina kläder. Utöver alla kläder fick hon lite pengar och en "Frost-Anna-Docka". (Presenterna visar jag senare, jag har inte hunnit fotografera dem ännu). 
 
 
Angela och en del av paketen. Alla paket gavs en i taget.
 
 
5 kilo Kitty-tårta!
 
 
Skära första biten i tårtan tillsammans med pappa.
 
 
Så här såg jag ut dagen till ära, iklädd en kurdisk klädsel jag lånat av Mehri, Ramins
syster. En kurdisk klädsel består av en långklänning och ett långt band man virar
några varv över höften. Därutöver bär man antingen en väst, som jag nu gjorde, eller
en typ av sjal man sätter över axlarna.
 
 
Vardagsrummet fylls med folk och den kurdiska musiken dånar. 
 
 
Angela och farbror Soran.
 
 
Angela och farmor.
 
 
Angela och jag.
 
 
Jag och Ramins föräldrar. 
 
 
Från vänster: Nabat (kusin Kawas fru), Sara (kusin), Beanas (bror Kamils fru), jag,
mamma Tala, Rahman (kusin, som är bror till Sara).
 
En kommentar publicerat i Min tredje Iranresa (2015), Vardagsliv, tankar och åsikter;
#1 - - Sofia:

Grattis Angela i efterskott! Vilken underbar födelsedag hon verkar ha haft! Och jäklar vilken stor tårta! :o

Svar: Tack! :) Ja det var kanon! :) Ja, den skulle ju räcka åt alla :D
MaryCaroline