Gummistövlar

Häromdagen klickade jag hem ett par nya gummistövlar åt Angela som hon ska ha på dagis, då hennes gamla tydligen är för små. Blev så förvånad när personalen sa att stövlarna hon hade var för små och svåra att få av plus att de tydligen tog in lite vatten. Jag fick ju för mig att de var i skaplig storlek och att de fortfarande passade. Och vi har aldrig märkt av att de skulle vara otäta på något sätt. Men men, små fötter växer rätt fort och stövlar nöts ut, så det var ju såklart bara att beställa hem ett par nya gummistövlar. Jag beställde ett par fodrade, med ylle, från Cortina, som jag hittade på Deichmann.  De ser fina ut och har ett bra pris, suveränt tycker jag. Det är bara att hoppas på att de passar...
 
 
(Bildkälla).
Lämna kommentar publicerat i Livet som mamma, Vardagsliv, tankar och åsikter;