Katrineholm

Söndag idag. En dag som inte riktigt blev som det var tänkt egentligen, men det blev bra ändå :) 
 
Tyvärr blev vi förkylda här hemma. Angela snorar lite och jag har ont i halsen och är lite småsnorig. Så vi kunde tyvärr inte gå och hälsa på mina föräldrar idag som jag hade tänkt, vill ju inte smitta. Istället tog vi en tur till Katrineholm när tvättstugan var klar. Det finns en del butiker där som har öppet till klockan 18 på söndagar. Vi gick på ÖoB, Rusta och Ica Maxi. På ÖoB köpte vi underligt nog inte en enda pryl. Annars är det ju en sådan där butik där man kan plocka och plocka och plocka... På Rusta köpte vi en matta till Angelas rum, en rosa med vita stjärnor på. Jag såg den egentligen på redan Rusta i Eskilstuna, men jag ångrade mig sen att jag inte köpte den, så den fick följa med oss hem idag istället. På Ica Maxi blev det bara lite matvaror, vi tittade inte så mycket på annat där, även om det faktiskt finns massor. De har ju elektronik, hushållsvaror, barnkläder, böcker och mycket annat... Vi skulle egentligen in på Biltema också, men det hann vi inte, så då åkte vi hem.
 
Sen blev det bara städning och matlagning och lite mys med Madicken på Angelas rum innan det var dags för Angela att gå och lägga sig. Och nu sitter jag här och skriver och tar det lugnt :) Imorgon är det back to work...
 
 
Angelas nya matta.
(Bildkälla).
Lämna kommentar publicerat i Livet som mamma, Vardagsliv, tankar och åsikter;