Lördag och ledig helg

Nu har jag min lediga helg! Så skönt, även om man inte gör någonting speciellt. Bara skönt att koppla av och umgås med familjen. Idag var vi bara hemma, bortsett från en promenad till och från pizzerian. Och imorgon tänkte jag gå och hälsa på mina föräldrar om det passar, efter tvättstugan. 
 
Annars idag har det varit en del lek och mys. Och på förmiddagen tog jag tag i en storstädning av badrummet. Så trist och tidskrävande, men det är välbehövligt och det är värt det efteråt. Jag plockar ut allt och går igenom vad som ska slängas och så torkar jag alla hyllor och putsar speglar och torkar lister och städar badkaret och spolar väggar (där det går!) och golv med duschkranen. Känns så himla bra efteråt, även om det som sagt tar sin tid...
 
Imorgon är det tvättstugan och så tänkte jag pyssla med lite annat här hemma. Och ta ett besök hos mina föräldrar om det passar som sagt. Annars är det bara avkoppling som gäller :) 
Lämna kommentar publicerat i Vardagsliv, tankar och åsikter